در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، آمریکا، کره جنوبی و ژاپن یک مانور دفاع موشکی دریایی مشترک را برگزار کردند.

رزمایش مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به آزمایش موشکی کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین، پس از آزمایش یک فروند موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی، کشورهای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن امروز یک مانور دفاع موشکی دریایی مشترک را برگزارکردند.

نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد مانور سه جانبه امروز در آب‌های بین‌المللی بین کره جنوبی و ژاپن برگزار و نابود کننده های دریایی مجهز به سیستم های راداری ژوپیتر از هر سه کشور در آن حضور داشتند.

در این بیانیه آمده است هدف از این مانور، افزایش و ارتقای پاسخ متحدان به پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای پیونگ یانگ با یک هدف مجازی و مقابله با تهدیدات فزاینده موشکی و اتمی این کشور است.

یک مقام نیروی دریایی سئول در این باره اظهار کرد ما به شکلی موثر به تهدیدات موشکی و اتمی کره شمالی با سیستم های قوی نظامی و افزایش همکاری های سه جانبه، پاسخ خواهیم داد.

کره شمالی چهارشنبه گذشته یک فروند موشک دور برد را از سواحل شرقی خود پرتاب کرد که رکورد طولانی ترین زمان پرواز موشک را ثبت کرد.

هیروکازو ماتسونو، دبیر اول کابینه ژاپن اعلام کرد این موشک به مدت ۷۴ دقیقه در ارتفاع ۶ هزار کیلومتری پرواز و مسافت حدود ۱۰۰۰ کیلومتری را طی کرد که این طولانی ترین زمان پرواز برای یک موشک کره شمالی است.

ماتسونو همچنین هشدار داد کره شمالی تکنولوژی را در اختیار دارد که به واسطه آن می تواند با موشک های بالستیک مجهز به کلاهک هسته‌ای به ژاپن حمله کند.

این پرتاب پس از آن انجام شد که در روزهای اخیر کره شمالی مراتب اعتراض خود را به آمریکا درباره پرواز هواپیماهای جاسوسی واشنگتن که حریم هوایی پیونگ یانگ را نقض کرده، اعلام کرد.

کره شمالی به آمریکا هشدار داد که در صورت نقض حریم هوایی کشورش از طریق انجام پروازهای نظارتی واشنگتن، آنها را سرنگون خواهد کرد.

درهمین حال روز گذشته مقامات ارشد سیاست خارجی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در بیانیه‌ای مشترک، پرتاب موشکی اخیر کره شمالی را محکوم و آن را نقض قطعنامه های مختلف سازمان ملل و تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه دانستند.

شلیک موشک‌های بالستیک کره شمالی با سرعت بی سابقه در سال گذشته، باعث شد تا چندی قبل سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد افزایش تبادل اطلاعات به توافق برسند.

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱۴ فروند موشک با دامنه پروازی ۵۵۰۰ کیلومتر و بیشتر را آزمایش کرده که ژاپن آنها را در دسته موشک های بالستیک طبقه بندی می کند. بیشترین میزان پرتاب این موشک ها با ۷ موشک در سال ۲۰۲۲ بوده است. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نیز پیونگ یانگ ۴ فروند از این نوع موشک ها را آزمایش کرده است.

روابط بین متحدان آسیایی آمریکا در ماه‌های اخیر نیز به علت فعالیت‌های موشکی کره شمالی گرمتر شده است. به طوری که چندی قبل، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی تمرینات دفاعی موشکی مشترکی را با هدف مقابله با تهدیدات کره شمالی برگزار کردند.

کره شمالی طی چند سال اخیر تلاش داشته تا با ارتقای توان تسلیحاتی خود بازدارندگی نظامی در برابر ائتلاف نظامی آمریکا و کره جنوبی ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.