رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: سلامت ۱۳۸ هزار و ۲۳۲ نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان ارزیابی شد.

ارزیابی سلامت بیش از ۱۳۸ هزار نوآموز خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی اظهار کرد: طبق آخرین آمار تاکنون ۱۴۱ هزار و ۶۷۵ نفر در پایگاه سنجش سلامت نوبت‌گیری کردند که به طور میانگین حدود یک تا یک و نیم درصد این شمار پس از ارزیابی به آموزش و پرورش استثنایی معرفی می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با بیان این که نوبت گیری توسط خانواده‌ها از طریق سامانه واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir صورت می‌گیرد ادامه داد: از مجموع دانش آموزان ارزیابی شده تا کنون سه هزار و ۸۹۷ نفر ارجاع بینایی ،هزار و ۵۹۰ نفر ارجاع شنوایی، ۵۵۶ نفر ارجاع جسمی و ۶ هزار و ۶۳۱ نفر ارجاع آمادگی تحصیلی برای بررسی تخصصی شدند.

وی گفت: بازه زمانی نهایی در نظر گرفته شده برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ۳۰ تیرماه جاری است.

روحانی تمهید استقرار نظام جامع پیشگیری، غربالگری، تشخیص و مداخله به هنگام، ارتقای کمی و کیفی در ارائه خدمات آموزشی، توانبخشی، مداخله به هنگام، تجمیع خدمات مستمر، پیشگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان و ارجاع به هنگام دانش آموزان با نیازهای ویژه به مراکز تخصصی در صورت لزوم را از جمله اهداف برنامه مراکز جامع سنجش، آموزش، توان بخشی و مداخله به هنگام عنوان کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی اظهار کرد: در طرح سنجش با ساختار جدید، نوآموز از سن چهارسالگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و این ۲ سال فرصت طلایی برای خانواده‌هاست که در صورت ارزیابی و تشخیص مشکل جسمی، شنوایی، هوشی، بینایی و هیجانی در نوآموز بتوانند در این ۲ سال مداخلات به هنگام توانبخشی و آموزشی را دریافت کنند و هنگام بدو ورود به دبستان، نوآموز با کمترین مشکل و خاطر آسوده به دبستان مراجعه کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.