مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته ۸.۲۳ درصد آمار واحدهای تولیدی و معدنی احیا شده در کشور مربوط به این استان بود که رقم بسیار بالایی است.

آمارهای واقعی از جهش تولید در آذربایجان غربی/ ۸ درصد احیای واحدهای راکد کشور در این استان

به گزارش قدس آنلاین، عبدالحمید سرتیپی روز دوشنبه در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدنکاران آذربایجان‌غربی افزود: پارسال ۱۴۰ واحد راکد شامل ۸۰ واحد صنعتی، ۲۰ واحد معدنی و همچنین ۴۰ واحد در قالب مزایده‌های معدنی در این استان احیا شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات خوبی که طی یکسال اخیر در آذربایجان غربی صورت گرفته، ایجاد فرصت‌های شغلی واقعی بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طبق گزارش مرکز آمار که آماری متقن است، ۲۸۰‌ فرصت شغلی در قالب سامانه رصد در کشور ایجاد شده است، ادامه داد: از این تعداد، ۴۰ هزار فرصت شغلی ایجادی و مورد تاکید مرکز آمار، مربوط به این استان بوده است.

سرتیپی اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که ۱۴.۲۸ درصد کل فرصت‌های شغلی احصا و تایید شده توسط مرکز آمار در کشور طی سال گذشته مربوط به آذربایجان غربی بوده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقداماتی که در حوزه کمک به بخش تولید در آذربایجان غربی با ابتکار استاندار آذربایجان‌غربی انجام شد، یکشنبه‌های حمایت از تولید بود که امیدواری بسیاری در بین اصحاب صنعت و معدن استان ایجاد کرده است.

سرتیپی با بیان اینکه بخش تولید هم در کنار حمایت‌های دولتی اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت این بخش و همچنین ارتقای شاخص‌های تولید فراهم کند، گفت: استفاده از تکنولوژی روز و کارآمد در بخش تولید که راندمان را به میزان فزاینده‌ای افزایش می‌دهد، از جمله مواردی است که باید لحاظ شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان نمونه‌هایی از ارتقای تکنولوژی تولید در دنیای امروز گفت: در حال حاضر، با ارتقای تکنولوژی، میزان تولید ایجاد شده در فضای بسیار کمتری از فضاهای تولیدی موجود در این استان در دنیا بسیار بیشتر از تولیدات ماست که باید ما نیز به این سمت حرکت

کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.