سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که تصمیم واشنگتن برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، مؤید آن است که این کشور می‌خواهد از اوکراین برای خلاص شدن از سلاح‌های قدیمی‌اش استفاده کند.

روسیه: آمریکا می‌خواهد اوکراینِ حاصلخیز را به قبرستان بدل کند

به گزارش قدس آنلاین، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به تصمیم آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، تاکید کرد که قصد واشنگتن از چنین تصمیمی لزوما کمک به اوکراین نبوده است.

آنتونوف در بیانیه‌ای نوشت: چنین موضعی رویکرد حقیقی آمریکا در قبال اوکراین را به روشنی نشان می‌دهد. واشنگتن می‌خواهد تا از جمهوری (اوکراین) برای خلاص شدن از تسلیحات‌ قدیمی‌اش استفاده و یکی از بخش‌های غنی و حاصلخیز اتحاد جماهیر شوروی را به «قبرستانی» غیرقابل سکونت تبدیل کند.

وی تاکید کرد: مهمات عمل‌نکرده آمریکایی به همراه انبوهی از تانک‌های سوخته لئوپارد آلمانی و سایر جنگ‌افزارهای غربی در این سرزمین باقی خواهد ماند.

آنتونوف اضافه کرد: آمریکا با سر دادن شعارهای دست نیافتنی درباره تقویت قوا و توانمندی جنگی نیروهای مسلح اوکراین، هر لحظه بیشتر و بیشتر از لحاظ اصول اولیه اخلاقی تنزل کرده و با بی‌احترامی زباله‌های مرگبارش را روی سر اوکراین می‌ریزد.

تصمیم آمریکا به منظور ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین هفتم جولای(۱۶ تیر) اعلام شد. با این حال، سازمان ملل متحد و تعدادی از متحدان نزدیم واشنگتن با این تصمیم مخالفت کردند. بسیاری از اعضای حزب دمکرات آمریکا نیز با برنامه‌های دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دراین‌باره مخالف هستند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به آمریکا درباره ارسال این نوع مهمات هشدار داده و تاکید کرده است که چنین اقدامی تنها به طولانی شدن جنک منجر خواهد شد.

جیک سالیوان، مشاور شورای امنیت ملی آمریکا یکشنبه هفته جاری اعلام کرد که واشنگتن پس از ارسال بمب خوشه‌ای به کی‌یف، هیچ برنامه‌ای برای جایگزین کردن مهمات خوشه‌ای زرادخانه‌اش ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.