رییس پلیس فتا البرز به کاربران در خصوص کلاهبرداری های مختلف اینترنتی در ماه محرم در این استان هشدار داد و گفت: کلاهبرداران به بهانه جمع آوری نذورات اقدام به کلاهبرداری می کنند که کاربران باید مراقب باشند.

نذر اینترنتی ترفند کلاهبرداران به بهانه ماه محرم / کاربران مراقب باشند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رسول جلیلیان  اظهار کرد: برخی افراد در فضای مجازی تحت عنوان «نذری اینترنتی» از مردم کلاهبرداری می کنند که کاربران چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند به صفحه های معتبر مراجعه کنند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

وی اضافه کرد: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه درخلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.

جلیلیان گفت: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی با دریافت مبالغی به عنوان نذری و یا کمک به افراد نیازمند حساب کاربران را هک کرده و سپس نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.

وی گفت: در این شرایط سوء استفاده کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی را دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیر مجاز کنند.

ایجاد صفحات جعلی با عناوین فریبنده

وی یادآورشد: افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

جلیلیان بیان کرد: همچنین برای واریز نذورات و کمک های خود به صورت مجازی از اصالت موسسه مربوطه اطمینان حاصل نمایند تا زمینه ای برای اهداف کلاهبرداران سایبری نشوند.

وی گفت: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت های غیرمجاز می کنند.

رییس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.