رئیس ستاد ارتش پاکستان در نشستی با فرماندهان ارشد این کشور مدعی شد تی‌تی‌پی در افغانستان به پناهگاه و جدیدترین سلاح‌ها دسترسی دارد.

ارتش پاکستان: تی‌تی‌پی در افغانستان به پناهگاه و جدیدترین سلاح‌ها دسترسی دارد

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال «عاصم منیر» رئیس ستاد ارتش پاکستان در نشستی با فرماندهان پایگاه‌های ارتش این کشور مدعی شد جنگجویان تی‌تی‌پی در افغانستان به پناهگاه و جدیدترین سلاح‌ها دسترسی دارند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد در این دیدار «پناهگاه‌ها و آزادی عمل در دسترس تروریست‌های تحریک طالبان پاکستان و سایر گروه‌های مشابه در کشور همسایه (افغانستان) و در دسترس بودن جدیدترین سلاح‌ها برای تروریست‌ها به‌عنوان دلایل اصلی تأثیرگذار بر امنیت پاکستان ذکر شد».

«اکسپرس تریبون»، نشریه نزدیک به ارتش پاکستان نیز به نقل از منابع درباره این نشست نوشت: منابع نظامی ناتوانی طالبان افغانستان در مهار تحریک طالبان پاکستان را دلیل اصلی موج اخیر ناآرامی‌ها در بلوچستان و خیبرپختونخواه اعلام کردند.

این در حالی است که کابل ضمن تکذیب ادعای حضور اعضای تی‌تی‌پی در افغانستان گفته بود افغانستان نباید به دلیل مشکلات امنیتی در پاکستان ملامت شود، بلکه عوامل این ناکامی‌ها باید در داخل پاکستان جستجو شود.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی هیئت حاکمه افغانستان همچنین تأکید کرده بود اگر اسلام‌آباد شواهدی در مورد استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان به اشتراک بگذارد، کابل دراین‌باره اقدام خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.