ازبکستان و گرجستان در مورد ایجاد یک مرکز لجستیک در منطقه آزاد اقتصادی بندر «پوتی» تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

ایجاد مرکز لجستیک ازبکستان در بندر«پوتی» گرجستان

به گزارش قدس آنلاین، ازبکستان و گرجستان در مورد ایجاد مرکز لجستیک در منطقه آزاد اقتصادی بند «پوتی» تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

هیئت شرکت «اوزتوقیماچیلیک صناعت» ازبکستان در گرجستان با مقامات اتحادیه «لباس و مد گرجستان» و بیش از ۱۰ شرکت بزرگ صادراتی و وارداتی گرجستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در چارچوب این گفت‌وگوها در مورد توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه، مشارکت فعال شرکت‌های گرجستانی در بخش نساجی ازبکستان و همکاری همه جانبه یادداشت تفاهم همکاری به امضا رسید.

همچنین با «دیوید ابرالیدزه» مدیرکل منطقه آزاد اقتصادی «پوتی» در مورد ایجاد مرکز لجستیک در منطقه آزاد اقتصادی «پوتی» تفاهم نامه همکاری امضا شد. ازبکستان از طریق این مرکز کالاهای تولید خود را بدون مالیات و عوارض گمرکی با استفاده از برنامه GSP+ گرجستان با این کشورها به آمریکا، کانادا و ژاپن صادر می‌کند و روابط همکاری را با شرکت‌های منطقه برقرار می‌کند.

پیشتر گزارش شده بود که ازبکستان برنامه ریزی کرده در بندر «باکو» پایانه خود را راه اندازی کند. همچنین با اهداف نگهداری کالاهای وارداتی از کشور زیرساخت های انبار در محدوده این بندر ایجاد می‌شود.

گرجستان استقلال این کشور را در تاریخ ۱۰ اکتبر  دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۹ آگوست سال ۱۹۹۴ میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.