دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: هفت باند سازمان یافته قاچاق کالا و ارز طی بهار امسال در استان شناسایی و متلاشی شد که در مقایسه با بهار سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

۷ باند سازمان یافته قاچاق کالا و ارز در خراسان رضوی متلاشی شد/ افزایش ۴۰ درصدی کشفیات

به گزارش قدس خراسان، حسین دشتبان اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری هزار و ۲۳ متهم در این ارتباط دستگیر شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی اظهار کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مظنون به قاچاق در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲، سه هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همچنین بهار امسال ۱۰.۵ تن کالای دارای رای قطعی قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال منهدم شده است.

دشتبان افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان هزار و ۸۶۵ فقره بوده که از این میزان هزار و ۶۱۴ پرونده منجر به حکم محکومیت شده است و چهار هزار و ۵۷ میلیارد ریال جریمه برای این پرونده‌های محکومیت‌یافته تعیین شده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با بیان این که خراسان رضوی در زمینه قاچاق در برخی کالاها استان مبدا و در برخی دیگر استان مقصد است اظهار کرد: مواد غذایی، دارو و نفت گاز بیشترین کالاهای اکتشافی بوده که در زمینه نفت گاز استان خروجی کالا و در زمینه دارو و مواد غذایی ورودی و خروجی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.