مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی حوزه صنایع کشور با نرخ‌های خرید تضمینی جدید در حوزه عملیاتی شرکت امروز در گناباد وارد مدار شد.

نخستین نیروگاه خورشیدی حوزه صنایع کشور در گناباد وارد مدار شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی مرزبانی با اشاره به وجود هزار و ۷۵ نیروگاه خورشیدی انشعابی در خراسان رضوی اظهار کرد: این نیروگاه بخشی از برق مورد نیاز شبکه شهرک صنعتی گناباد را تامین می کند.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی به موفقیتهای شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در حوزه نیروگاه خورشیدی اشاره و بیان کرد: تاکنون شرکت توزیع برق خراسان رضوی در تمام ارزیابی های سطح کشور در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته است در صدر جدول قرار گیرد و در این راستا در هفته جاری توانست لوح "چرخ زرین" در حوزه سامانه‌های خورشیدی صنایع را در دومین همایش “توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع کشور” به دست آورد.

وی گفت: طی ۲ سال اخیر در این شرکت تاکید ویژه ای بر استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی شده که با کادر سازی انجام شده، موفقیت‌های مزبور به دست آمده است.

مرزبانی افزود: در این راستا شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با دانشگاه‌ها قرارداد منعقد و چند نخبه دانشگاهی را جذب کرده است که با توسعه فعالیت‌های خود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر در صدر جدول ارزیابی شرکت‌های توزیع در این بخش قرار گرفته است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی اضافه کرد: یکی از بهترین فعالیت‌های انجام شده شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ، تدوین دستورالعمل‌هایی در این زمینه بود که از طرف ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق )و توانیر به تمام شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای در کشور ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.