قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی گفت: طرح «اطعام و احسان حسینی» کمیته امداد خراسان رضوی با هدف طبخ و توزیع ۶۳۰ هزار پرس غذای گرم و ۵ هزار بسته معیشتی آغاز شد. 

آغاز طرح «اطعام و احسان حسینی» کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد خراسان رضوی، مصطفی موسوی ازغدی اظهار کرد: در طرح «اطعام و احسان حسینی» کمیته امداد خراسان رضوی، ۶۳۰ هزار پرس غذای گرم و ۵ هزار بسته معیشتی توسط ۵۵۰ آشپزخانه فعال در سطح استان در دو ماه محرم و صفر طبخ و توزیع می‌شود. 

قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و در راستای مردمی‌سازی خدمت به نیازمندان تحت حمایت، کمیته امداد خراسان رضوی در قالب طرح « اطعام و احسان حسینی» طبخ و توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی در دو ماه محرم و صفر را از امروز ۲۸ تیرماه همزمان با سراسر کشور آغاز کرد. 

وی با بیان اینکه در طرح «اطعام حسینی» ۶۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط ۵۵۰ آشپزخانه فعال با محوریت مراکز نیکوکاری طبخ و بین نیازمندان توزیع خواهد شد، گفت: این میزان در سال گذشته حدود ۴۳۰ هزار پرس غذای گرم بوده است. 

موسوی ازغدی هزینه برآورد شده این تعداد پرس غذای گرم  را حدود ۳۸۰میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در طرح «احسان حسینی» نیز ۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد که ارزش ریالی این بسته‌ها حدود ۴ میلیارد تومان برآورد شده است. 

قائم مقام کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: طرح «اطعام و احسان حسینی» با کمک خیرین، نیکوکاران، گروه‌های جهادی، دستگاه‌های مختلف اجرایی، شهرداری و آستان قدس با محوریت مراکز نیکوکاری سطح استان اجرا می‌شود.  

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ نفر در این طرح مشارکت و همراهی می‌کنند، گفت: در دهه پایانی ماه صفر و  رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) برنامه‌های ویژه‌ای در مراکز نیکوکاری برای خدمت‌رسانی به نیازمندان پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.