مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد اظهار امیدواری کرد نخستین منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و عراق تا پایان سال وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

نخستین منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و عراق تا پایان سال وارد مرحله عملیاتی می‌شود

به گزارش قدس خراسان، حجت الله عبدالملکی پنجشنبه شب در حاشیه بازدید وزیر کار عراق از دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی مشهد اظهار کرد: زمینه راه‌اندازی نخستین منطقه آزاد تجاری مشترک ایران و عراق در نقطه‌ای آن سوی مرز مهران فراهم شده است.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: اخیرا نخست وزیر عراق نقطه ای را در آن سوی مرز مهران برای ایجاد منطقه آزاد مشترک در استان "واسط" عراق در نظر گرفته است که مطالعات آن در حال انجام است.

وی گفت: در دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندیهای صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران ۷۰۰ بسته سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی آماده و عرضه شد، تعدادی از سرمایه گذاران در بازدید از این نمایشگاه نسبت به سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی اظهار تمایل کردند.

عبدالملکی بیان کرد: سرمایه گذاران عراقی نیز علاقه مند هستند هم برای تامین نیازمندی‌های خودشان و هم برای توسعه تجارت کشورشان از طریق عبور از ایران و دستیابی به اقیانوس هند و آبهای آزاد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران کالاهای خود را به سایر نقاط صادر کنند.

جاسم صابر احمد الاسدی، وزیر کار عراق نیز هدف خود برای سفر به مشهد را زیارت بارگاه منور رضوی و حضور در نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران برشمرد، نسبت به قابلیتهای منحصربه فرد برخی از مناطق ویژه و آزاد تجاری ایران اظهار خرسندی کرده و از تمایل عراقی ها برای سرمایه گذاری در این مناطق سخن گفت.

دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندیهای صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از ۲۷ تا ۳۰ تیر ۱۴۰۲ طی ساعات ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است و پیش‌بینی می‌شود حدود سه هزار نفر بازدید کننده داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.