همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با نخستین جمعه از ماه محرم در مظلومیت شهادت کوچکترین سرباز کربلا حضرت علی اصغر(ع) با حضور پرشور کودکان پاکستانی و مادران آن‌ها در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد.

گردهمایی شیرخوارگان حسینی در پاکستان در بزرگداشت مقام شهید ۶ ماهه کربلا

به گزارش قدس‌آنلاین، همایش جهانی شیرخوارگان حسینی(ع) همزمان با هشت هزار نقطه از ایران اسلامی و جهان امروز در شهرهای مختلف پاکستان از جمله اسلام‌آباد پایتخت این کشور برگزار شد و مادران عزادار در کنار کودکان شیرخوار خود به یاد حضرت علی اصغر شهید خردسال کربلا اشک ماتم ریختند.

مرکز علوم جامعه الصادق(ع) در شهر «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان امروز میزبان عاشقان حسینی(ع) بود در حالی که تعدادی زیادی از مادران کودکان خود را در آغوش داشتند به یاد طفل شهید کربلا و مادر گرامیشان حضرت رباب(س) سوگواری کردند. این مراسم به همت شعبه بانوان حزب مجلس وحدت مسلمین و جامعه الزهرا (س) منعقد گردید.

در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان نیز گردهمایی باشکوه همایش شیرخوارگان حسینی(ع) برگزار شد. مادران پاکستانی با بستن سربندهای سبز و قرمز رنگ با عنوان یا حسین(ع) بر پیشانی شیرخوارگان خود به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و شهدای کربلا پرداختند و در مظلومیت شیرخوار شش ماهه سیدالشهدا اشک ماتم ریختند.

در دیگر شهرهای مختلف پاکستان از جمله «اسکردو، کراچی، کویته و پیشاور» نیز همایش شیرخوارگان حسینی برگزار و پیروان اهلبیت عصمت و طهارت به یاد حضرت علی اصغر (ع) و مادر گرامیشان حضرت رباب (س) گریه کردند.

آنان چشمانی اشک بار و فریاد یاحسین شیرخوار خود را تقدیم امام حسین(ع) کردند. بانوان سخنران و مداح نیز در این برنامه مرثیه‌ سرایی کردند و شرکت کنندفگان نیز به یاد حضرت علی‌ اصغر(ع) اشک ماتم ریختند.

ترویج ارزش‌های عاشورا و معرفی مظلومیت‌های سالار شهیدان امام حسین(ع) و علی‌اصغر(ع) از اهداف‌ اصلی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است.

همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند، این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود. در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین در کربلا می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

براساس این گزارش، شیعیان پاکستان از شب اول ماه محرم(چهارشنبه شب) در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز اسلامی در سراسر این کشور مجالس عزاداری برای سید و سالار شهدا را آغاز کرده‌اند و در این ایام، هر روز و هر شب به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی می‌پردازند.

این مراسم‌ها همزمان با ایران اسلامی، در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرهای مختلف پاکستان به ویژه کراچی، لاهور، اسلام‌آباد، راولپندی، پیشاور و اسکردو به اوج خود خواهد رسید.

دولت پاکستان در برخی از شهرهای بزرگ و نقاط حساس نظامیان و نیروهای تکاور (رنجرز) را برای کمک به مسوولان محلی جهت حفظ امنیت عزاداران و شهروندان مستق کرده است.

مقامات دولتی به تمامی مسوولان منطقه‌ای و ایالتی دستور دادند تا طرح‌های امنیتی را برای حفاظت از دسته جات سینه زنی در ایام محرم و جلوگیری از هرگونه وضعیت نامطلوب در اماکن مقدسه برگزاری مراسم عزاداری را نهایی و اجرا کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.