معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی ضمن محکوم کردن اهانت مجدد به قرآن کریم در سوئد، این اقدام را نشان از میزان عقب ماندگی اخلاقی و انسانی دولت این کشور ارزیابی کرد.

نعیم قاسم: سوئد میزان عقب ماندگی اخلاقی و انسانی خود را ثابت کرده است

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره اظهار داشت: دنیای استکبار با هر نوع حمایتی از اسرائیل جنایتکار، ظالم، متجاوز و قاتل حمایت می‌کند، به ویژه آمریکا، اشغالگری دشمن را مشروع می‌دانند و مقاومت فلسطینی‌ها را یک اقدام ناپسند ارزیابی می کندُ دلیل آن چیست؟ دلیل آن این است که منافع‌شان ایجاب می‌کند که ملتی را نابود کنند و به جای آن قوم دیگری را توانمند سازند.

شیخ قاسم گفت: سوئد با سوزاندن قرآن کریم تحت پوشش آزادی بیان و عقیده با مسلمانان جهان دشمنی می‌کند.

وی با بیان اینکه سوئد رفتاری مشابه رفتار ظالمان جاهل با پیامبر(ص) دارد که ایشان را متهم به بدرفتاری می‌کردند، سوئد با این رفتار، میزان عقب ماندگی اخلاقی و انسانی و سطح ارتجاعی اعتقادات خود را علیرغم ظاهر نادرست مدرنیته و همچنین عدم احترام به حقوق بشر ثابت می‌کند.

نعیم قاسم در ادامه با تمجید از موضع دولت و ملت عراق در این باره و اخراج سفیر سوئد خاطرنشان کرد، این اقدام لازم بود تا سوئد متوجه شود که اهانت به مسلمانان با آتش زدن قرآن کریم بدون پاسخ نخواهد ماند و این یک اشتباه بزرگ از سوی دولت سوئد است.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.