بخشدار سرولایت گفت: به دلیل بعد مسافت تا مرکز شهرستان و وقوع حوادث غیرمترقبه، نبود پایگاه اورژانس ۱۱۵ در مرکز بخش سرولایت، مشکل‌ساز است و در مجموع حدود ۲۵۰ کیلومتر مسافت پوششی فقط یک اورژانس جاده‌ای داریم.

یک پایگاه اورژانس برای ۲۵۰ کیلومتر جاده

به گزارش قدس خراسان، باقر صدیقی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی این منطقه  مسئولان مربوطه باید در رفع این‌گونه مشکلات که جنبه عمومی دارد به خصوص حوزه بهداشت و درمان اقدامات لازم را انجام دهند و اینگونه مسائل که به حیات افراد بستگی دارد را جداً پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه نبود اورژانس شهری، امدادرسانی به موقع به مصدومان و حادثه دیدگان را بعضاً با مشکلاتی مواجه می‌کند، عنوان کرد: امیدواریم پایگاه اورژانس شهری هرچه زودتر در مرکز بخش سرولایت راه‌اندازی شود.

بخشدار سرولایت تصریح کرد: در محدوده ۶۰ کیلومتری جاده‌ مسیر نیشابور، ۳۵ کیلومتری مسیر خوشاب و ۳۰ کیلومتری مسیر قوچان(حدود ۱۵۰ کیلومتر جاده اصلی) و بیش از ۱۰۰ کیلومتر جاده روستایی در مجموع حدود ۲۵۰ کیلومتر مسافت فقط یک اورژانس جاده‌ای داریم.

وی با بیان اینکه اورژانس جاده‌ای فقط در مرکز عبداله گیو وجود دارد و در مرکز خدمات درمانی روستایی فقط یک‌ پایگاه اورژانس(برزنون) داریم، اظهار کرد: متأسفانه شهر چکنه به عنوان مرکز بخش که در مجاورت راه مواصلاتی و ترانزیتی قرار دارد از این خدمات اورژانسی بی‌بهره است.

صدیقی عنوان کرد: سرولایت یکی از بخش‌های شهرستان نیشابور در خراسان رضوی است که با مرکزیت شهر چکنه و ۴۰ آبادی، مساحتی حدود ۱۵۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ‌بر ۱۷ هزار و ۴۳۵ نفر را به خود اختصاص داده است، این بخش نیازمند خدمات ویژه‌ای در حوزه های مختلف است.

وی با اشاره به فقدان اورژانس شهری در مرکز بخش سرولایت و نیاز شدید به این مهم تأکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان کارها و خدمات خوبی انجام شده است، لیکن با توجه به شرایط موجود، توقع مردم نیز در دریافت خدمات مطلوب‌تر، به جا و قابل تأمل است؛ لذا از مسئولان ذی‌ربط تقاضای همراهی بیش از پیش در این زمینه را داریم.

بخشدار سرولایت در ادامه از ارائه خدمت رایگان جهادگران چشم‌پزشکی بیمارستان خاتم‌الانبیاء مشهد به مردم سرولایت خبر داد و گفت: همزمان با دومین روز از ایام ماه محرم، گروه جهادی چشم‌پزشکی بیمارستان خاتم‌الانبیاء با حضور در منطقه سرولایت، اقدام به ارائه خدمات رایگان به مردم کم برخوردار این منطقه نمودند.

نماینده عالی دولت در سرولایت خاطرنشان کرد: این تیم متشکل از چشم‌پزشک، اپتومتریست، پرستار و مسئول تدارکات و پذیرش که از پرسنل و اعضای گروه جهادی بیمارستان خاتم‌الانبیاء هستند می باشند.

وی افزود: این گروه جهادی با انتقال تجهیزات گران‌قیمت و تخصصی خود و همچنین بهره‌مندی از تجهیزات اهدایی خیّر سلامت آقای "دکتر ملکی فر" که به‌صورت بلااستفاده در مرکز درمان بستر چکنه قرار داشت به ارائه خدمات رایگان و تخصصی خود پرداختند.

صدیقی تصریح کرد: با توجه به پیش ثبت‌نام صورت گرفته از متقاضیان با شرایط سنی مشخص شده، امروز شاهد حضور جمعیت نیازمند در مرکز درمان بستر سرولایت بودیم.

بخشدار سرولایت با اشاره به حضور ۴۸ ساعته این گروه جهادی بیان کرد: استقبال کم‌نظیر از این اقدام خیرخواهانه در ایام ماه محرم نشانگر اشاعه روحیه نوع‌دوستی و خدمت خالصانه گروه جهادی و حضور داوطلبانه در مناطق محروم و دور افتاده است که لازم است از ریاست این بیمارستان و عوامل گروه جهادی و خیّران سلامت بخش سرولایت به نمایندگی از مردم فهیم این منطقه کمال قدردانی را داشته باشم.

وی توصیه کرد: همراهی و ‌پیگیری خیّران محترم سرولایتی، شوراهای اسلامی بخش و شهر چکنه در فراهم نمودن شرایط حضور و ارائه چنین خدمات عام‌المنفعه باید مورد قدردانی و ستایش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و با رویکرد خدمت صادقانه به مردم کم برخوردار از تمام توان و تجهیزات برای این مردم ابایی نداشته باشند و با نگاهی عدالت گونه خدمات هرچند ناچیز را در این مناطق افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.