رییس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: پرداخت سهم بیمه کارفرمایی حدود ۳۰۰ کوره تولید آجر سنتی در استان که ابهام در فرآیند سنتی بودن یا صنعتی شدن آنها وجود داشت، در این شورا تعیین تکلیف شد.

پرداخت سهم بیمه کارفرمایی ۳۰۰ کوره تولید آجر در خراسان رضوی تعیین تکلیف شد

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر لبافی با اشاره به اجرایی شدن مصوبات نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در خرداد ماه امسال افزود: در ارتباط با رفع مشکلات کارگاههای فخاری (تولید آجر) ناشی از اجرای نادرست قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند، بدون محدودیت حق بیمه را پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: بر این اساس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی مقرر کرد که اداره کل تامین اجتماعی استان به منظور بهره مندی معافیت بیمه کارگاه های پنج نفره و کمتر برای آن دسته از واحدهای آجرگری که دارای مجوز فعالیت از اتحادیه مربوطه هستند و نیز مجوز برداشت خاک از اداره کل صمت استان را دارند، بدون هیچ گونه محدودیتی در اقدامات اجرایی و معافیت حق بیمه را اعمال کنند.

رییس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به اعلام اداره کل تامین اجتماعی استان در ارتباط با شمول بیمه درمان و بازنشستگی برای کارگران اتباع خارجی دارای پروانه کار از مراجع رسمی صادرکننده مجوز شاغل مشابه نیروی کار ایرانی، اتاق اصناف موارد عدم اجرای قانون را احصا و به صورت کتبی به اداره کل تامین اجتماعی استان اعلام کند.

رفع مشکلات شرکت تعاونی "یاران ثامن معلم" پیرامون دریافت انشعاب برق

رییس دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: مشکلات مربوط به انشعابات برق ۵۷ واحد کارگاهی مجتمع ساماندهی مشاغل درودگران، درب و پنجره سازان شرکت تعاونی "یاران ثامن معلم" که توسط مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی به دبیرخانه منعکس و پیگیری شد، حسب توافقات دبیرخانه و مساعدت شرکت توزیع برق مشهد برطرف گردید و انشعابات ۵۷ واحد کارگاهی اختصاص پیدا کرد.

لبافی اظهار کرد: در خصوص موضوع غیرفعال بودن سایت "بهین یاب" برای صدور سیستماتیک جواز تاسیس و پروانه بهره برداری، مقرر شد اداره کل صمت استان با ارایه ساز و کار اجرایی برای صدور مجوز و تعریف کد به روش دستی تا رفع نواقص موجود در سایت اقدام کند.

وی اضافه کرد: در خصوص رفع مشکلات تامین منابع مالی و ارزی کارخانه های داروسازی خراسان رضوی نیز مقرر شد ظرف مدت ۱۰ روز شورای هماهنگی بانکهای استان موضوع را از طریق بانک مرکزی پیگیری کند و سهم هر یک از بانکها و سهم استانی از محل منابع ملی در بانکهای تعیین شده را مشخص نماید و نسبت به معرفی شرکتهای داروسازی برای اعطای تسهیلات موصوف به بانکهای مشخص شده برای دریافت تسهیلات اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.