سازمان ملل  روز جمعه هشدار داد که خروج روسیه از توافق غلات دریای سیاه، همراه با بمباران بنادر حیاتی اوکراین، تنش در دریای سیاه  را تشدید خواهد کرد.

سازمان ملل نسبت به افزایش تنش در دریای سیاه هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی روز جمعه به وقت محلی به شورای امنیت گفت: «اکنون شاهد ضربه بیشتر به امنیت غذایی جهانی بوده‌ایم، زیرا روسیه برای چهارمین روز متوالی بنادر دریای سیاه اوکراین در اودسا، چورنومورسک و میکولایف را با موشک و پهپاد مورد حمله قرار داده و زیرساخت‌های مهم بندری، تأسیسات و ذخایر غلات را تخریب کرده است.»

معاون دبیرکل سازمان ملل این حملات را به شدت محکوم کرد و از روسیه خواست فورا آنها را متوقف کند.

او هشدار داد: «موج جدید حملات به بنادر اوکراین تأثیرات گسترده‌ای بر امنیت غذایی جهانی، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه دارد».

دی کارلو افزود: «تهدید در مورد هدف قرار دادن کشتی های غیرنظامی در حال تردد در آب های دریای سیاه غیرقابل قبول است.»

مارتین گریفیتس، معاون دیگر دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری، خروج روسیه از توافق صادرات غلات اوکراین را "بسیار ناامید کننده" توصیف کرد.

او گفت: " برای بسیاری از ۳۶۲ میلیون نفر، خروج روسیه نه تنها یک موضوع ناامید کننده، بلکه تهدیدی برای آینده آنها و فرزندان و خانواده هایشان است." آنها از این امر ناراضی و نگران هستند. برخی گرسنه خواهند بود و بسیاری ممکن است در نتیجه این تصمیمات جان خود را از دست بدهند."

گریفیتس از شورای امنیت خواست برای احیای توافق صادرات غلات دریای سیاه تمام تلاش خود را انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.