رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) طی اظهاراتی در نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ و روسای بانک‌های مرکزی هشدار داد که فعالیت‌های اقتصادی جهانی به ویژه در بخش تولید در حال کاهش است.

صندوق بین المللی پول نسبت به کاهش فعالیت‌های اقتصادی جهان هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) طی اظهاراتی در نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ و روسای بانک‌های مرکزی هشدار داد که فعالیت‌های اقتصادی جهانی به ویژه در بخش تولید در حال کاهش است.

وی خاطرنشان کرد که اقتصاد جهانی با وجود شوک‌های پی در پی در سال‌های اخیر و افزایش سریع نرخ‌های بهره، از خود «مقداری انعطاف‌پذیری نشان داده است».

وی افزود که رشد اقتصاد جهانی از سوی بازارهای کار و تقاضای بالا برای خدمات حمایت می‌شود، اما طبق استانداردهای تاریخی همچنان کم‌رمق بوده است.

جورجیوا در ادامه گفت: فعالیت اقتصادی به ویژه در بخش تولید کند شده است. با نگاه به آینده دورتر، چشم انداز رشد در میان مدت همچنان ضعیف است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول تأکید کرد که تورم، اگرچه نشانه‌هایی از کاهش را از خود نشان می‌دهد، اما همچنان مانع رشد اقتصادی است.

وی افزود: در مورد تورم، اخبار دلگرم‌کننده‌ای وجود دارد... روند در نهایت نزولی است. اما تورم سرفصل هنوز خیلی بالاست و تورم هسته علیرغم تشدید سیاست پولی به طور قابل توجهی چسبنده است.

جورجیوا همچنین تصریح کرد که "تورم می تواند مدت طولانی‌تری و بالاتر بماند" و این موضوع به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز دارد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول از رهبران گروه ۲۰ خواست تا «اقتصاد جهانی را به سمت مسیر میان‌مدت پر جنب و جوش‌تری سوق دهند» که مستلزم اقدامات سیاست داخلی و بین‌المللی متمرکز بر کاهش تورم و مدیریت مسئولانه امور مالی است.

وی خاطرنشان کرد که این تلاش‌ها ممکن است در کشورها متفاوت باشد و می‌تواند به اقدام جمعی نیاز داشته باشد، زیرا تفاوت در شرایط اقتصادی کشورها یک نگرانی دائمی برای صندوق بین‌المللی پول است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.