آژانس آمار وابسته به ریاست جمهوری تاجیکستان از افزایش ۳۰ درصدی تعداد جهانگردان خارجی که در نیمه اول سال جاری میلادی از این کشور بازدید کردند، خبر داد.

افزایش ۳۰ درصدی بازدید گردشگران خارجی از تاجیکستان در نیمه نخست ۲۰۲۳

به گزارش قدس آنلاین، تعداد گردشگران خارجی که در نیمه اول سال جاری از تاجیکستان بازدید کرده‌اند، نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش در ماه‌های ژانویه – ژوئن امسال بیش از ۴۹۰ هزار گردشگر خارجی از تاجیکستان بازدید کردند که تقریبا ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی است.

به طور کلی در نیمه اول سال جاری حدود ۶۳۰ هزار شهروند خارجی برای مقاصد مختلف (سفر کاری، تفریح و غیره) به تاجیکستان سفر کرده‌اند که ۳۴ درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

بخش عمده شهروندان خارجی که طی این مدت به تاجیکستان سفر کرده‌اند، شهروندان ازبکستان (۴۱۳ هزار نفر)، روسیه (۱۵۱ هزار نفر)، قزاقستان (۱۵.۵ هزار نفر)، چین (۸.۶ هزار نفر)، ترکیه (۵.۳ هزار نفر)، ایالات متحده (۴.۳ هزار نفر)، ایران (۲.۷ هزار نفر) و افغانستان (۲.۴ هزار) بوده است.

اتباع تاجیکستان که در نیمه اول سال جاری با مقاصد مختلف از این کشور خارج شده‌اند بیش از ۱.۶ میلیون نفر بوده که در مقایسه با زمان مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۰ درصد بیشتر است.

در تاجیکستان تا اوایل ماه آوریل امسال ۲۴۰ شرکت گردشگری فعالیت می‌کردند.

همچنین در این کشور ۱۸۵ مهمانخانه، از جمله ۵ هتل پنج ستاره، ۲۰ چهارستاره، ۱۴ سه ستاره، ۴ دو ستاره و همچنین ۱ هتل درجه ۱ و ۱۴۰ واحد مهمانخانه‌ فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این، در این کشور ۲۷ هاستل و متل ، ۵۲ آسایشگاه، ۵ آسایشگاه و کمپ کودکان، ۷ استراحتگاه سلامت، ۶ استراحتگاه، ۱ کمپینگ و ۳  توربازا (نوعی کمپ توریستی یا پایگاه توریستی) وجود دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.