با تلاش استاندار گلستان و طی نشست با مدیرعامل بانک ملی ایران ، این بانک عاملیت اعطای تسهیلات ارزی برای اجرای فاز بخار نیروگاه برق علی‌آبادکتول را پذیرفت.

اعطای تسهیلات ارزی به فاز بخار نیروگاه علی آبادکتول

به گزارش قدس آنلاین، در راستای اجرای مذاکرات برای اجرای هرچه سریعتر فاز بخار نیروگاه برق علی‌آبادکتول، استاندار گلستان بعد از ظهر امروز با مدیرعامل بانک ملی ایران دیدار کرد.

در این نشست بانک ملی ایران عاملیت اعطای تسهیلات ارزی برای اجرای فاز بخار نیروگاه برق علی‌آبادکتول را پذیرفت.

با توسعه نیروگاه برق علی‌آبادکتول بخش عمده‌ای از مشکل تامین نیروی برق برای مشترکان برق در استان گلستان به ویژه در حوزه صنعت بخصوص در ایام گرم سال برطرف خواهد شد.

استاندار گلستان در این نشست اظهار کرد: توسعه نیروگاه برق علی‌آبادکتول یکی از مصوبات مهم سفر نخست رئیس جمهور به استان گلستان بوده است.

علی‌محمد زنگانه بیان کرد: اعطای تسهیلات ۳۰۰ میلیون یورویی بانک ملی با نظارت صتدوق توسعه ملی و سهم آورده به میزان یک هزار میلیارد تومانی نیروگاه برق علی‌آبادکتول زمینه تسریع در اجرا و بهره‌برداری از این پروژه مهم را فراهم خواهد کرد.

زنگانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری خوب بانک ملی در اعطای تسهیلات اشتغال، تاکید کرد: متقاضیان این تسهیلات بیشتر در حوزه دانش بنیان، روستائیان، مناطق کمتر برخوردارهستند و حمایت از آنان می‌تواند نقش بسیار مهمی را در کاهش نرخ بیکاری و حتی توسعه کارگاه‌های کوچک کارآفرین داشته باشد.

استاندار گلستان با تاکید بر تعامل بسیار خوب بانک‌های استان در راستای حرکت رو به جلو در مسیر توسعه و پیشرفت استان، گفت: تمام تلاش ما بر این است بتوانیم خادم خوبی برای مردم باشیم.

لازم به ذکر است، ۲۱ فروردین ماه سال جاری تفاهم نامه سه جانبه سرمایه گذاری احداث بخش بخار نیروگاه علی آباد با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون یورو  با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار گلستان به امضاء رسید.

گفتنی است، طی سه سال آینده ۵۰۰ مگاوات به انرژی تولید شده در نیروگاه علی‌آباد کتول افزوده خواهد شد و بر اساس مصوبه هیئت دولت مقرر است ۴۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای این پروژه تخصیص داده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.