معاون دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد که این جنبش خواهان انتخاب رئیس جمهوری با ویژگی‌های ملی فراگیر است.

حزب‌الله: خواهان انتخاب رئیس جمهوری با ویژگی‌های ملی هستیم

به گزارش قدس آنلاین، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان گفت که این جنبش خواهان انتخاب رئیس جمهوری در حجم و اندازه این کشور یعنی با ویژگی‌های ملی فراگیر است نه رئیس جمهوری در اندازه یک گروه یا حزب‌.

لبنان، از هشتم آبان  سال گذشته در پی پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل عون، تاکنون با خلأ ریاست‌جمهوری مواجه بوده و پارلمان این کشور با وجود برگزاری چندین جلسه، هنوز موفق به انتخاب رئیس‌جمهوری توافقی نشده است.

بنابر گزارش شبکه المنار، شیخ قاسم طی سخنانی در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در بیروت گفت: «ریاست جمهوری برای مدیریت سیاست‌های جامع ملی است که شهروندان با آن احساس راحتی می‌کنند و گروه‌های اصلی نیز درباره آن توافق دارند و اغلب لبنانی‌ها نیز به آن اعتماد دارند».

معاون دبیر کل حزب‌الله همچنین گفت که این جنبش بر خلاف برخی گروه‌ها که دائما نظرات خود را تغییر می‌دهند، گزینه‌ها و دیدگاه ثابتی در خصوص مسائل ملی دارد و حزب‌الله خواهان لبنان قدرتمند و عادل است و برای تحقق این هدف تلاش خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، شیخ قاسم در خصوص سلاح مقاومت نیز با تأکید بر اینکه سلاح مقاومت برای آزادسازی سرزمین است، گفت: «برخی‌ها می‌گویند که حق ما نیست که سلاح در اختیار داشته باشیم ما نیز می‌گوییم که آیا کسی مانع شما شده که برای مقابله با دشمن و آزادسازی سرزمین سلاح حمل کنید؟ در جواب می‌گویند ما نمی‌توانیم(سلاح حمل کنیم) و این وظیفه ارتش لبنان است و ما نیز در پاسخ می‌گوییم که آیا کسی مانع ارتش شده؟»

شیخ قاسم افزود: «مشکل اینجاست که به ارتش لبنان اجازه نمی‌دهند که امکانات و توانایی برای مقابله به نیابت از همه داشته باشد، اگر این امکانات و توان را داشت در آن صورت درباره آن حرف می‌زنیم».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.