نیروهای امنیتی ترکیه در یک عملیات موفق شماری از اعضای گروه «گولن» را در شمال این کشور دستگیر کردند.

دستگیری ۲۲ عضو گولن توسط ماموران امنیتی ترکیه

به گزارش قدس انلاین، رسانه‌های ترکیه روز چهارشنبه گزارش کردند که نیروهای امنیتی این کشور در یک عملیات اطلاعاتی شماری از اعضای گروه «گولن» را در شمال این کشور دستگیر کردند.

وبگاه «ترکیش مینت» گزارش کرد که پلیس ترکیه ۲۲ نفر را در ۲ استان در شمال ترکیه به اتهام ارتباط با گروه گولن بازداشت کرده است. نیروهای امنیتی ترکیه در این عملیات از مخفیگاه این افراد کتاب‌های «فتح الله گولن» رئیس این گروه و ارزهای خارجی از جمله «یورو» و «دلار» پیدا کردند.  

گروه گولن متهم به طراحی کودتای نافرجام در ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه است و به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود. این هرگونه دخالت در کودتای نافرجام یا هرگونه فعالیت تروریستی را رد می‌کند. رئیس حزب گولن به آمریکا تبعید شده است.

۱۴ نفراز این افراد در استان «کوجایلی» در شمال غرب ترکیه و ۸ نفر که در استان «ادرنه» در شمال این کشور  بازداشت شدند. پلیس ترکیه اعلام کرد که این افراد سعی در فرار به یونان را داشتند، اما مقامات یونانی آنها را عقب راندند. بیش از ۱۳۰۰۰۰ کارمند دولتی و ۲۴۷۰۶ نفر از نیروهای مسلح ترکیه به اتهام عضویت در سازمان‌های تروریستی یا ارتباط با آن‌ها اخراج شدند.

ترکیه تاکنون چندین درخواست برای استرداد گولن به آمریکا ارسال کرده، اما پیشرفت چندانی در روند استرداد وی دیده نشده است. گولن که سال ۱۹۹۹ وارد ایالات متحده شد، در یک منزل مجلل در «پنسیلوانیا» زندگی می‌کند.

مقامات جمهوری آذربایجان  نیز از دستگیری چند  نفر به اتهام ارتباط با گروه «گولن» که پشت کودتای سال ۲۰۱۶ در ترکیه بودند، خبر داده‌اند. مقامات امنیتی جمهوری آذربایجان ۶ نفر از جمله رهبر یک حزب سیاسی را به اتهام ارتباط با گروه گولن بازداشت کردند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.