مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: نشست تخصصی هم‌اندیشی شورای ملی ثبت آثار تاریخی با قضات شعب ویژه دیوان عدالت اداری کشور ۱۲ مرداد ماه جاری در مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی هم اندیشی شورای ملی ثبت آثار تاریخی با قضات شعب ویژه دیوان عدالت اداری کشور در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: به پیشنهاد اداره کل ثبت و حریم وزارت‌ میراث‌فرهنگی و با توجه به اهمیت آشنایی کارشناسان و مدیران میراث‌فرهنگی و کارشناسان رسمی دادگستری با دستورالعمل‌های ثبت آثار تاریخی و بخشنامه‌های مرتبط این هم‌‍اندیشی تخصصی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: در این هم اندیشی تخصصی ضمن مرور قوانین مرتبط با ثبت آثار تاریخی کشور از سال ۱۳۰۹ تاکنون به فرآیند تکوینی این قوانین پرداخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این نشست ضمن تشریح معیارهای کارشناسی ثبت آثار تاریخی به تنوع این معیارها پرداخته و مصادیق هر یک مطرح خواهد شد.

موسوی با اشاره به جایگاه شورای ملی ثبت یادآور شد: اعضای شورا ملی ثبت میراث‌فرهنگی  کشور از جمله زبده‌ترین کارشناسان و متخصصان حوزه میراث‌فرهنگی هستند که در راستای شناسایی، و صیانت از میراث‌فرهنگی به ثبت این ارزش‌های فرهنگی در فهرست اثار ملی می‌پردازند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در این نشت تصصی کارشناسان میراث‌فرهنگی کشور به صورت برخط در این نشست تخصصی شرکت خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.