۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 899054

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که بدترین مقطع بازار جهانی تراشه حافظه سپری شده اما این شرکت به دلیل عدم بهبود کامل تقاضا، قصد دارد به کاهش تولید ادامه دهد.

کاهش تولید تراشه سامسونگ تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، این اقدام منعکس کننده رکود کم سابقه بازار نیمه رساناست که باعث شد شرکت کره ای سامسونگ الکترونیکس در نیمه اول سال ۲۰۲۳، متحمل ۸.۹ تریلیون وون (هفت میلیارد دلار) ضرر عملیاتی برای کسب و کار تراشه شود.

واحد تراشه سامسونگ در سه ماهه دوم امسال، ۴.۳۶ تریلیون وون ضرر عملیاتی داشت در حالی که در مدت مشابه سال گذشته، ۹.۸ تریلیون وون سود کرده بود. طبق نظرسنجی رفینیتیو آیکان از ۲۲ تحلیلگر، کسب و کار سامسونگ احتمالا در سه ماهه جاری هم ضررده خواهد ماند اما این ضرر نسبت به سه ماهه دوم، نصف شده و به ۲.۳ تریلیون وون می رسد.

رکود اقتصادی جهانی و نرخهای بهره بالا، تقاضا برای اکثر کالاهای مصرفی را پس از رونقی که در دوران همه گیری کووید ۱۹ داشتند، ضعیف کرده است.

سامسونگ که بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه در جهان است، در بیانیه ای اعلام کرد کاهش تولید در سراسر صنعت، احتمالا در نیمه دوم سال ادامه پیدا خواهد کرد و انتظار می رود تقاضا، بهبود تدریجی داشته باشد زیرا مشتریان همچنان در حال استفاده از موجودی ذخیره شده خود، هستند.

جانه جون کیم، نائب رئیس کسب و کار تراشه حافظه سامسونگ، اعلام کرد که این شرکت به کاهش تولید ادامه می دهد و در تولید برخی از محصولات از جمله تراشه های فلش ناند که برای ذخیره سازی داده دیجیتالی استفاده می شود، تغییرات بیشتری صورت می دهد. این مدیر سامسونگ به میزان کاهش تولید اشاره نکرد و تنها به این موضوع اشاره کرد که موجودی تراشه حافظه سامسونگ پس از این که در ماه مه به بالاترین حد خود رسید، به سرعت رو به کاهش است.

بر اساس گزارش رویترز، این اظهارات، نگرانیها نسبت به مازاد تراشه را تا حدودی برطرف کرد و صعود دو درصدی ارزش سهام سامسونگ را به دنبال داشت. ارزش سهام شرکت "اس کی هاینیکس"، رقیب کره ای کوچکتر سامسونگ هم ۹ درصد صعود کرد و به بالاترین حد از مارس سال ۲۰۲۲ رسید. این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که تولید تولید تراشه ناند را پنج تا ۱۰ درصد دیگر کاهش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.