رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه مشهد از تشکیل ۵۰ تیم واکنش سریع درمانی برای خدمت‌رسانی به زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: این نیروها در کنار کادر اورژانس پیش بیمارستانی در صورت نیاز زائران خدمات تریاژ را ارائه می‌دهند.

تشکیل ۵۰ تیم واکنش سریع درمانی برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، علی یزدانی اظهار کرد: یکی از اقدامات ویژه و مهم در مدیریت حوزه درمانی در تجمعات انبوه، برنامه ریزی و استقرار تیم‌های واکنش سریع است که از سال گذشته به عنوان اولین تجربه در دهه پایانی ماه صفر در صحن و رواق‌های داخل حرم مطهر انجام شد و با توجه به بررسی‌ها انجام شده و تصمیمات کمیته بهداشت و سلامت و محیط زیست و خدمات سفر دانشگاه این تیم‌ها برای روز عاشورا و دهه آخر صفر نیز تشکیل می‌شود و سپس برنامه ریزی تشکیل دائمی آن برای مراسمات مختلف انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه مشهد تصریح کرد: تیم‌های واکنش سریع در قالب ۵۰ گروه دو نفره از کادر درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و در کنار پرسنل  اورژانس پیش بیمارستانی در صورت وقوع حادثه خاص اقدام به تریاژ و شروع اقدامات اولیه خواهند کرد.

گفتنی است: به همین منظور جهت هماهنگی میان تیم ها و تشریح برنامه ها، نشستی با حضور مدیر و کارشناسان دفتر پرستاری و نماینده دارالشفا حرم مطهر و سرپرستاران بیمارستان‌ها خصوصی و دولتی و همکاران تیم‌های واکنش سریع در سالن اجتماعات شهید خدمتی مهدی مهدی زاده مرکز  برگزار شد.

در این نشست، صادقی، سرپرست مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ساماندهی تیم‌های واکنس سریع به عنوان سرمایه مهم برای مدیریت و واکنش به موقع به بحران ها و حوادث بزرگ در جمعیت‌های انبوه که در مشهد مقدس در ایام مختلف شاهد آن هستیم بسیار ضروری و جز سیاست‌ها و دستورات رییس دانشگاه است، از تمام مدیران پرستاری بیمارستانها خواست که هماهنگی مناسب جهت حضور همکاران در مراسم را انجام دهند.

در ادامه جلسه ضمن آموزش نکات مهم تریاژ و استفاده از تجهیزات پزشکی توسط کارشناسان اورژانس، نماینده دارالشفا حرم مطهر نیز نکات مهمی از نوع استقرار تیم‌ها و نحوه ارائه خدمت درمانی در داخل حرم مطهر را بیان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.