عربستان سعودی و اردن حمله وزیر اسرائیلی و برخی شهرک نشینان صهیونیستی به صحن مسجدالاقصی را محکوم کرده و نسبت به عواقب این اقدامات تحریک آمیز هشدار دادند.

عربستان و اردن یورش وزیر صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین، در بیانیه ای که از سوی وزارت امور خارجه پادشاهی سعودی منتشر شد، این کشور مسلمان حمله به مسجد الاقصی در بیت المقدس توسط ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل و گروهی از شهرک نشینان را محکوم و تقبیح کرد.

این وزارتخانه هشدار داد چنین اقداماتی «نقض آشکار همه هنجارها و منشورهای بین‌المللی» است و همچنین احساسات مسلمانان در سراسر جهان را تحریک می‌کند.

عربستان همچنین «نیروهای اشغالگر صهیونیستی» را به طور کامل مسئول عواقب چنین اقداماتی دانست و از جامعه بین‌المللی خواست مسئولیت‌های خود را برای پایان دادن به تشدید تنش اسرائیل برعهده گیرد و «تمام تلاش‌ها را برای پایان دادن به این درگیری صورت دهد».

اردن نیز یورش اهانت آمیز بن گویر به مسجد الاقصی را محکوم کرد و نسبت به عواقب خطرناک آن هشدار داد.

سنان المجلی، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن گفت: اقدام یک وزیر اسرائیلی برای هجوم به مسجدالاقصی و نقض حرمت آن و اعمال افراط گرایان (یهودی) اقدامی تحریک آمیز و نقض آشکار قوانین بین المللی است.

منابع خبری چهارشنبه شب از یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی خبر دادند. «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم با شماری از شهرک نشینان از ورودی باب القطانین به مسجدالاقصی یورش برد و در این اقدام اهانت آمیز مشارکت داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.