محمد خالد الخیاری دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه گفت: سازمان ملل متحد همچنان متعهد به کمک به فلسطینیان و اسرائیلی ها برای حل مناقشه و پایان دادن به اشغالگری است.

سازمان ملل: متعهد به پایان دادن به اشغالگری هستیم

به گزارش قدس آنلاین این مقام ارشد سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین گفت: من عمیقاً از مقیاس خشونت و دامنه تخریب در هفته‌های اخیر به‌ویژه در عملیات ۳-۴ جولای (ژوئیه) نیروهای امنیتی اسرائیل و درگیری های مسلحانه متعاقب آن در جنین و همچنین حملات ماه گذشته که فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را هدف قرار دادند، نگران هستم.

دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه افزود: من مجدداً از همه طرف‌ها می‌خواهم که گام‌های مشخصی برای کاهش تنش‌ها بردارند و اطمینان حاصل کنند که از همه غیرنظامیان محافظت می‌شود.

وی تصریح کرد: سازمان ملل همچنان به تماس‌های گسترده با همه طرف‌ها، از جمله مقامات منطقه‌ای، برای کمک به کاهش تنش‌ها و جلوگیری از آغاز مجدد خشونت، ادامه می دهد.

الخیاری گفت: چنین اقداماتی باید در تلاش های گسترده تر همه طرف ها برای احیای افق راه حل سیاسی و پرداختن به عوامل اصلی اختلافات ادغام شود.

دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور خاورمیانه تاکید کرد: سازمان ملل متحد همچنان متعهد به کمک به فلسطینیان و اسرائیلی ها برای حل مناقشه و پایان دادن به اشغالگری با هدف دستیابی به راهکار دو کشوری، مطابق با قطعنامه های سازمان ملل، قوانین بین المللی و توافقات دوجانبه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.