کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: تندباد و بارش رگباری همراه با آذرخش با احتمال جاری‌شدن رواناب و سیلاب برای امروز به ویژه در شمال این استان پیش‌بینی شده است.

تندباد و بارش رگباری خراسان رضوی را فرا می‌گیرد/ پیش‌بینی جاری شدن سیلاب

به گزارش قدس خراسان، زهرا عنایتی اظهار کرد: امروز برای نواحی شمالی خراسان رضوی، افزایش ابرناکی و در برخی نقاط بویژه ارتفاعات احتمال رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده؛ وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و رگبار باران در روزهای ابتدای هفته آینده اغلب مناطق استان خراسان رضوی به ویژه نواحی بادخیز و شمالی را دربر می‌گیرد.

وی افزود: برای فردا، شنبه پدیده جوی غالب استان بویژه در نواحی بادخیز، توفان و گرد و خاک با احتمال بروز خسارت همراه با کاهش کیفیت هوا و میدان دید است.

عنایتی گفت: برای مشهد نیز تا حدی بادهای موقتی با احتمال رگبار باران پیش‌بینی شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: بارش باران در شهرستان‌های درگز و قوچان خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده که بیشترین آن در قوچان با ۲ دهم میلی متر بوده است، همچنین سرعت وزش باد در سرخس به ۶۵ کیلومتر و در نیشابور به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی اظهار کرد: در این مدت فریمان با کمینه دمای ۱۸ درجه سلسیوس و مه ولات با بیشینه دمای ۴۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق خراسان رضوی بوده‌اند، در این مدت دمای مشهد بین ۲۴ تا ۳۸ درجه در نوسان بوده است.

عنایتی افزود: میانگین دمای هوا در روزهای آتی تغییرات زیادی در مناطق مختلف این استان نخواهد داشت، اما همچنان گرما غالب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.