مشهدالرضا(ع) در عزای سیدالشهدا امروز خون می‌گرید و عزاداران و هیئت‌های مذهبی از اولین ساعات روز در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی برای سیدالشهدا (ع) و یارانش عزاداری می‌کنند.

مشهدالرضا(ع) در عزای سیدالشهدا امروز خون می‌گرید

به گزارش قدس خراسان، از نخستین ساعات  امروز مصادف با روز دهم محرم الحرام برابر با عاشورای حسینی مشهد غرق در ماتم سید و سالار شهیدان است و عزاداران و هیئت‌های مذهبی در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی به سوگ نشستند.

حرم مطهر امام رضا (ع) در روز عاشورای حسینی مملو از عزاداران حسینی (ع) است و سیل مشتاقان این امام همام همراه با دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی از شهرهای مختلف به مشهد آمده‌اند و در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی مشغول عزاداری برای سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانشان هستند.

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی نیز مملو از هیئت‌های عزاداری است که از شهرها و استان‌های مختلف آمده‌اند تا شهادت سالار شهیدان را به امام رضا(ع) تسلیت بگویند.هیئت‌های عزاداری از شهرهای مختلف کشور با گویش ها و سبک‌های عزاداری مختلف از کرد، لر، ترک، اصفهان، مازندران، فارس، خوزستان، اردبیل و آذربایجان از همه جا آمده‌اند و اجتماع بزرگ عزاداران حسینی را در شهر مشهد تشکیل داده‌اند.

امروز، روز عاشورا، همه خیابان‌های مشهد الرضا (ع) همرنگ زائران سیاه‌پوشی است که بر مظلومیت حسین(ع) و اهل بیت(ع) اشک ماتم می‌ریزند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.