نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی به جنایاتش در فلسطین اشغالی شد و گفت: شورای امنیت باید قطعنامه‌های خود برای حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین را با قدرت اجرا نماید. 

پاکستان: اسرائیل باید پاسخگوی جنایاتش در فلسطین باشد

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری رسمی پاکستان، منیر اکرم طی سخنانی در نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل عملیات گسترده نظامی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در اردوگاه جنین را به شدت محکوم کرد و خواستار پاسخگویی اسرائیل به دلیل نقض شدید حقوق بشر و جنایات خود در فلسطین اشغالی شد.

منیر اکرم واکنش منفعلانه شورای امنیت در قبال مساله فلسطین را مورد سرزنش قرار داد و افزود: متاسفانه شورای امنیت نتوانسته به مسئولیت اصلی خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی در فلسطین اشغالی عمل کند.

وی تاکید کرد: پاکستان شورای امنیت سازمان ملل مطالبه می‌کند تا قطعنامه های خود را در مورد حل منازعات خاورمیانه از جمله درباره حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین به طور کامل و با قدرت اجرا نماید.

نماینده دائم پاکستان اظهار داشت: متاسفانه کشتار مردم یا دفاع فلسطین از جمله کودکان و زنان به دست اسرائیل با مصونیت کامل این رژیم ادامه دارد. درحالی که حاکمیت قانون تنها زمانی قابل حمایت است که به طور جهانی و پیوسته و بدون استثنا یا استانداردهای دوگانه اعمال شود.

وی اظهار داشت: ادامه گسترش شهرک‌ سازی اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی و اخراج فلسطینی‌ها از خانه و زمین‌های آبایی خود نقض جدی قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی و حقوق بشری است.

منیر اکرم گفت: تا زمانی که کشور فلسطین مستقل بر اساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف ایجاد نشود، صلح پایدار در سرزمین بیت المقدس برقرار نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.