در پی تیراندازی در یک تجمع بزرگ در شهر «مونسی» ایالت «ایندیانا»، یک نفر کشته شد و چند نفر زخمی شدند.

تیراندازی مرگبار در «ایندیانا» آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در پی تیراندازی شبانه در یک تجمع بزرگ در شهر «مونسی» ایالت «ایندیانا» آمریکا، یک نفر کشته شد و چند نفر زخمی شدند. 

به گفته پلیس، به دلیل ماهیت حادثه و تعداد قربانیان، چند آژانس از جمله سوات (پلیس مجهز به سلاح‌ها و تاکتیک‌های ویژه) منطقه محل تیراندازی را محاصره کرد و تقاطع خیابان «ویلارد» و «هاکلی» برای تحقیقات مسدود شده است. 

پلیس مرگ یک مرد ۳۰ ساله را بر اثر اصابت گلوله تایید کرده و گفته چند مجروح در بیمارستان محلی تحت مداوا هستند و مجروحانی که وضعیت بحرانی‌تری داشتند با حمل‌ونقل هوایی به مراکز دیگر منتقل شدند. 

یک شاهد به یک شبکه محلی گفت در یک جشن خیابانی با حضور دستکم ۱۰۰ نفر بودند که تیراندازی شروع شد. وی افزود افراد حاضر در این جشن اسلحه به همراه داشتند و شروع به تیراندازی کردند. 

پلیس اطلاعاتی درباره این که چه چیزی باعث تیراندازی شد یا درباره مظنون یا مظنونان احتمالی ارائه نکرده است. همچنین تعداد دقیق زخمی‌های این تیراندازی مشخص نشده است. 

در هفته‌های اخیر به ویژه بعد از تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه، ۱۳ تیر)، افراد زیادی در تیراندازی‌های کور در آمریکا جان خود را از دست داده یا زخمی شدند. آمار و ارقام جمع‌آوری شده توسط سازمان موسوم به «آرشیو خشونت‌های مرتبط با سلاح» نشان می‌دهند، در مدت بیش از شش ماه گذشته از آغاز سال ۲۰۲۳،  بالغ بر ۳۴۰ تیراندازی کور در ایالات متحده به وقوع پیوسته است. این سازمان تیراندازی کور را به عنوان رخدادی توصیف می‌کند که دست‌کم چهار نفر به جز عامل مسلح در تیراندازی کشته شوند.

همچنین در بحبوحه تعطیلات روز استقلال آمریکا (چهارم ژوئیه)، دست‌کم ۱۰ نفر در تیراندازی‌های کور در مناطق مختلف این کشور جان باختند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند. خشونت‌های مسلحانه در طول تعطیلات چهارم ژوئیه (۱۵ تیر) به حدی بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به واکنش واداشت.

با این حال، جمهوری‌خواهان کنگره به طور عمومی تلاش‌ها برای اصلاح قوانین مرتبط با مالکیت و حمل سلاح را مسدود کرده و مخالف تلاش بایدن برای بازگرداندن ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.