معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از پذیرش ۱۲۰ دانشجو در قالب بورسیه صنعتی در واحدهای تولیدی استان خبر داد.

انعقاد تفاهم بورسیه شدن ۱۲۰ دانشجو در واحدهای تولیدی خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری بورسیه صنعتی اظهارداشت: در راستای ایجاد اشتغال برای نخبگان و جذب دانشجویان نخبه در قالب طرح بورسیه صنعتی و بر اساس هماهنگی های انجام شده بین دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی و دانشگاه بزرگمهر قاینات و  با محوریت بنیاد نخبگان از مهر ماه سال جاری ۱۲۰ دانشجوی بورسیه صنعتی در واحدهای اقتصادی استان پذیرفته خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان معرفی شده به واحدهای تولیدی بر اساس تفاهم نامه چند جانبه بین دانشجو، دانشگاه، بنیاد نخبگان و واحد تولیدی ، ماهانه حق الزحمه ای از واحد اقتصادی و کارانه ای از بنیاد نخبگان دریافت خواهند کرد.

به گفته وی در پایان تحصیلات این دانشجویان، برای سربازی و بکارگیری آنها در واحدهای تولیدی خراسان جنوبی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی هدف از اجرای طرح بورسیه صنعتی را استفاده از ظرفیت نخبگان و رفع فاصله بین دانشگاه ها و واحد های تولیدی دانست و افزود: با انجام این کار شاهد توسعه در این خصوص خواهیم بود.

 اشرفی تصریح کرد: ملاک انتخاب دانشجویان مورد نظر ، شرایط نخبگی و مصاحبه علمی است که توسط واحد های تولیدی انجام می شود.

وی متذکر شد: تفاهم نامه واحدهای اقتصادی برای پذیرش دانشجویان بورسیه صنعتی انجام شده و در کمتر از یک ماه تفاهم نامه چهارجانبه بین دانشجو، دانشگاه، واحد تولیدی و بنیاد نخبگان نهایی خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.