وزارت امور خارجه سوئد روز یکشنبه طی بیانیه‌ای مدعی شد این کشور هرگونه اقدام اسلام‌هراسانه را به شدت رد کرده و هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگر، توهین‌آمیز بوده و بی‌احترامی به شمار می‌آید.

سوئد: هتک حرمت قرآن توهین‌آمیز و بی‌احترامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه سوئد در پاسخ به نامه سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان کشورهای سازمان همکاری اسلامی در این کشور حوزه اسکاندیناوی مدعی شد که تمامی اقدامات اسلام هراسانه به هر شکلی که باشد، از سوی دولت سوئد به شدت رد می‌شود.

وزارت امور خارجه سوئد در بیانیه خود افزود: «ما کاملا آگاه هستیم که مسلمانان در سوئد و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در سرتاسر جهان از چنین اقداماتی به شدت اذیت شده‌اند».

وزارت امور خارجه سوئد مدعی شد: «هتک حرمت قرآن یا هر کتاب مقدس دیگری، توهین آمیز بوده و بی احترامی به شمار می‌آید».

در این بیانیه آمده است: «دولت سوئد تلاش افراط‌گراها برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان و غیرمسلمانان را به شدت رد می‌کند».

وزارت امور خارجه سوئد تاکید کرد: «حکومت کشور ما به هیچ وجه از دیدگاه‌های اسلام‌هراسانه چه در تظاهرات و چه در مکان‌های دیگر حمایت نمی‌کند».

روز یکشنبه سفارت عراق در استکهلم و نمایندگان کشورهای سازمان همکاری اسلامی در سوئد در نامه‌ای، هتک حرمت‌های متعدد قرآن در کشور پادشاهی سوئد را به شدت محکوم کردند.

در این نامه که خطاب به وزارت امور خارجه سوئد نوشته شده، آمده است: «این اعمال منجر به تحریک به نفرت و تبعیض علیه افراد یا گروه‌هایی می‌شود که به دین یا اعتقاد خاصی معتقدند».

در ادامه اهانت‌ها به مقدسات مسلمانان جهان در کشورهای اروپایی، اعضای یک گروه افراطی سه‌شنبه (۲۵ ژوئیه) در برابر سفارت‌های مصر و ترکیه در کپنهاگ پایتخت دانمارک اقدام به قرآن‌سوزی کردند. این اقدام، چندمین اقدام مشابه در دانمارک در کمتر از یک هفته بعد از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بود که خشم مسلمانان جهان را برانگیخته است. 

پایان پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.