مراکز ملی اتحادیه‌های کارگری ۴ کشور ترک‌زبان آذربایجان، قزاقستان، ترکیه و ازبکستان توافقنامه‌ای را در مورد ایجاد ساختار جدید سازمان اتحادیه‌های کارگری ترک‌ در شهر شوشا پایتخت فرهنگی آذربایجان امضا کردند.

تأسیس سازمان اتحادیه‌های کارگری کشورهای ترک کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارسه، مراکز ملی اتحادیه‌های کارگری ۴ کشور ترک‌زبان آذربایجان، قزاقستان، ترکیه و ازبکستان توافقنامه‌ای را در مورد ایجاد ساختار جدید سازمان اتحادیه‌های کارگری ترک‌ در شهر شوشا پایتخت فرهنگی آذربایجان امضا کردند.

هدف اصلی ساختار جدید تجمیع اقدامات برای حمایت از حقوق اجتماعی، کارگران ساده و حرفه‌ای، اقتصاد و منافع کارکنان است.

طرفین قصد خود را برای افزایش پتانسیل همکاری و گشودن فرصت‌های جدید در حمایت از حقوق کارگران برای کار شایسته، زندگی شایسته و عدالت اجتماعی تایید کردند.

«ساتیبالدی داولتالین» رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری قزاقستان گفت: ما، نمایندگان اقوام برادر ترک، با ریشه‌های تاریخی مشترک، فرهنگ و سنت‌های مشترک، اهداف مشترک و منافع مشترک متحد هستیم. کشورهای ترک نه تنها دارای منافع مشترک، بلکه یک تاریخ چند صد ساله مشترک نیز هستند. سال‌ها، همکاری بین کشورهای ترک‌زبان با موفقیت در حال توسعه است، که این مکانیسم را از یک سازمان بین‌دولتی - شورای ترک - به یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای، سازمان کشورهای ترک ارتقا دادند.

وی از جمله مسیرهای اصلی همکاری‌های آتی، ترویج شیوه‌های پیشرفته صنفی، تبادل تجربیات و تغییر وضعیت بازار کار کشورهای ترک را به طور کلی نام برد.

داولتالین گفت: آرزوهای ما برای نزدیکی و برقراری گفت‌وگو بین مراکز ملی اتحادیه‌های کشورهای ترک، باز و سازنده است و علیه منافع طرف‌های ثالث نیست. ما اهداف مشترک و یک راه داریم، این با هم بودن است.

رئیس فدراسیون اتحادیه‌های کارگری قزاقستان ادامه داد: این سازمان رویدادی است که مدت‌ها در انتظار آن بودیم، اما این تنها آغاز راه است و نشست امروز ما نقطه عطفی برای توسعه همگرایی ترک‌ها خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.