با کم شدن بدبینی بازار نسبت به رشد اقتصادی، بانک آمریکایی گلدمن ساکس، پیش‌بینی خود از تقاضا برای نفت در جهان در سال جاری میلادی را ۵۵۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

افزایش ۵۵۰ هزار بشکه‌ای تقاضا برای نفت در برآورد جدید بانک آمریکایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، بانک گلدمن ساکس امروز پیش‌بینی تقاضا برای نفت در جهان در سال جاری میلادی را اصلاح کرد اما در عین حال پیش‌بینی ۱۲ ماهه خود برای قیمت نفت برنت یعنی ۹۳ دلار در هر بشکه را تغییر نداد زیرا با بالا رفتن ذخایر واقعی، افزایش تقاضا جبران شده است.

تحلیلگران گلدمن ساکس برآورد کردند، تقاضا برای نفت در جهان در ماه جولای به رقم بی‌سابقه ۱۰۲.۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است و این تقاضای قوی یک کسری بیش از انتظار روزانه ۱.۸ میلیون بشکه‌ای در نیمه دوم امسال و یک کسری روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای در سال ۲۰۲۴ ایجاد خواهد کرد.

به گفته این تحلیلگران، کاهش خطر رکود اقتصادی و تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک، برای تقویت قیمت نفت، قیمت‌ها را بالا برده و دیدگاه گلدمن ساکس برای قیمت بالاتر نفت و بی‌ثباتی کمتر بازار را تقویت کرده است.

قیمت نفت امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه گذشته در نوسان است و به علت انتظار برای تمدید کاهش تولید داوطلبانه عربستان در ماه سپتامبر و کم شدن عرضه در بازار، در مسیر ثبت بیشترین افزایش ماهانه در یک سال گذشته قرار دارد.

تحلیلگران این بانک با اشاره به تشدید کسری بازار به علت کاهش تولید عربستان افزودند، کاهش تولید یک میلیون بشکه‌ای عربستان تا ماه سپتامبر ادامه می‌یابد و در ماه اکتبر نصف خواهد شد.

این بانک آمریکایی، برآورد خود از تقاضا برای نفت را حدود ۵۵۰ هزار بشکه در روز و عرضه نفت در این سال را ۱۷۵ هزار بشکه در روز بالا برده است.

این بانک پیش‌بینی خود از نفت برنت برابر با ۸۶ دلار در ماه دسامبر را حفظ کرده است و انتظار دارد که قیمت نفت در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ به ۹۳ دلار برسد.

به گفته این تحلیلگران، با این حال، افزایش قابل توجه ظرفیت اضافی اوپک در سال گذشته، بازگشت پروژه‌های دریایی بین‌المللی به رشد و کاهش هزینه‌های تولید نفت آمریکا، افزایش قیمت‌ها را محدود می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.