دولت عراق ۲ متهم تحت تعقیب پرونده فساد مالی این کشور را که به عمان فرار کرده بودند، از مسقط تحویل گرفت.

عمان ۲ متهم پرونده فساد مالی عراق را تحویل بغداد داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هیات مبارزه با فساد مالی در عراق در بیانیه ای اعلام کرد: دو متهم به فساد مالی را که پیشتر در وزارت مسکن و شهرسازی و کشاورزی عراق مسئولیت داشتند و به دلیل اتهام فساد مالی تحت تعقیب قرار گرفته بودند، از عمان بازگرداند.

بر اساس این بیانیه، این افراد مدیر کل سابق برنامه ریزی امور عمرانی وزارت «مسکن، شهرسازی و شهرداری ها» و مدیرکل سابق اداره کشاورزی استان الانبار هستند که بر اساس صدور حکم بین المللی در خاک عمان دستگیر و به بغداد بازگردانده شدند.

هیات مبارزه با فساد مالی در عراق افزود: یک تیم از اداره استرداد به همراه نماینده یگان امنیتی پلیس عربی و بین‌المللی در وزارت کشور (اینترپل)، این افراد را که با سوء استفاده از موقعیت شغلی به اموال دولتی تصرف غیرقانونی انجام داده بودند، صبح امروز در مسقط تحویل گرفتند و با انتقال به بغداد، آنها را تحویل مقامات قضایی دادند تا عادلانه محاکمه شوند.

این بیانیه اشاره کرد که دادگاه‌های مرکزی مبارزه با فساد و جنایی استان الانبار پیشتر این افراد را بر اساس مفاد مواد ۲۴۰ - ۳۱۶ قانون مجازات عراق بصورت غیابی محکوم کرده بودند.

هیات مبارزه با فساد در عراق در آبان سال گذشته از صدور ۴۶ حکم بازداشت و احضار برای مقامات بلندپایه در ارتباط با شبهات فساد خبر داد.

این احکام برای ۲ نماینده سابق مجلس، چهار وزیر سابق، یک معاون سابق وزیر، یک استاندار سابق، پنج استاندار پیشین، چهار عضو شورای استانداری سابق و ۲۴ مدیر کل سابق و اسبق صادر شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.