مدیر امور منابع آب شهرستان سبزوار گفت: ۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در هفته نخست مرداد ماه امسال در شهرستان سبزوار مسدود شد.

انسداد ۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان سبزوار

به گزارش قدس خراسان، جواد توسلی اظهار کرد: با همکاری نیروهای گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی و حضور نیروهای انتظامی در هفته اول مردادماه امسال ۲۶ حلقه چاه غیر مجاز در منطقه ییلاقی سنگ سفید و عشرت آباد از توابع شهرستان سبزوار مسدود شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان سبزوار با اشاره به این که این تعداد چاه برای طرح تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شد افزود: با انسداد این تعداد چاه غیر مجاز از برداشت غیر قانونی ۱۸۳ هزار متر مکعب آب از سفره‌های آب زیر زمینی جلوگیری شد.

وی گفت: همه تلاش‌ها و برنامه ریزی‌ها در این امور برای حفاظت و صیانت از منابع آب منطقه است و با همدلی و همراهی همه بهره برداران می‌توانیم با توجه به کاهش بارندگی‌ها از بحران کم آبی به سلامت عبور کنیم.

توسلی افزود: این امور در عمل به وظایف ذاتی خود در خصوص انسداد چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و نصب کنتورهای هوشمند برابر با قانون با قاطعیت عمل خواهدکرد.

مدیر امور منابع آب شهرستان سبزوار گفت: مناطق ییلاقی سنگ سفید و عشرت آباد در فاصله ۸ کیلومتری شمال سبزورا قرار دارد که به واسطه شرایط آب و هوایی مناسب، خانه باغ‌های زیادی در آنجا ساخته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.