استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: استجازه مقام معظم رهبری برای تهاتر نفتی، راهگشای پروژه راه آهن استان بود.

استجازه مقام معظم رهبری برای تهاتر نفتی، راهگشای پروژه راه آهن خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در دیدار را با مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای پروژه راه آهن استان اظهارداشت: مهم ترین پیگیری ها در زمینه تأمین منابع مالی پروژه بوده است. 

وی تصریح کرد: در جریان دو سفر رئیس جمهور به استان هم مصوباتی با تأکید بر ضرورت تأمین منابع مالی و تسریع در روند آغاز عملیات اجرایی پروژه داشتیم. 

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: پیگیری های زیادی برای تأمین منابع مالی صورت گرفت اما در نهایت این استجازه مقام معظم رهبری برای تهاتر نفتی بود که راهگشای پروژه راه آهن استان شد.

قناعت متذکر شد: تسریع در تحقق تهاتر نفتی و شروع عملیات اجرایی پروژه، مطالبه استان است. 

محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرایی شدن استجازه رهبری ارائه کرد.

وی تأکید کرد: شرکت ملی نفت ایران آمادگی دارد در راستای تسریع در تحقق این دستور و تأمین مالی پروژه ، نسبت به تخصیص نفت مورد نیاز اقدام کند.

خیرالله خادمی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز با ارائه گزارشی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد، تأکید کرد: این پروژه با ۹۱۰ کیلومتر به جهت طول و حجم کار، عظیم ترین پروژه ریلی کشور است. 

وی با اشاره به اینکه همه پیمانکاران تمام قطعات پروژه مشخص شده، گفت: با توجه به مهیا بودن شرایط، در وزارت راه و شهرسازی، آمادگی لازم برای انجام تهاتر نفتی وجود دارد. 

شایان ذکر است؛ در این جلسه مباحث فنی درخصوص روند انجام تهاتر نفتی انجام شد و مقرر گشت طی یک هفته آینده تفاهم نامه لازم در این زمینه بین پیمانکاران و شرکت ملی نفت مبادله شود. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.