متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی بحران و کودتا در کشور آفریقایی نیجر با اعلام اینکه سفارت واشنگتن در این کشور باز است، از مقامات نیجر خواست که خروج اتباع خارجی را تسهیل کند.

آمریکا: سفارت ما در نیجر همچنان باز است/ تهدیدی علیه واشنگتن وجود ندارد  

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: ما از مقامات نیجر می خواهیم که خروج خارجی ها از این کشور را تسهیل کنند اما تاکنون هیچ خطری برای اتباع آمریکایی حاضر در نیجر وجود نداشته است.

میلر اضافه کرد: سفارت ایالات متحده آمریکا در نیجر همچنان باز است. در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از تهدید علیه شهروندان یا تاسیسات آمریکا در نیجر وجود ندارد و آمریکا همچنان به ارزیابی مجدد این وضعیت ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما یک فرصت برای راه حل دیپلماتیک در نیجر می بینیم و با تعدادی از رهبران این کشور در تماس هستیم.

میلر همچنین گفت که سازمان ملل متحد در مذاکرات نیجر شرکت نمی کند.

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت نیز روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت:  ما از تلاش های اتحادیه آفریقا برای آزادی رئیس جمهور نیجر و بازگشت وی به قدرت دموکراتیک حمایت می کنیم. ما از ارتش نیجر خواسته ایم تا عقب نشینی کند و به رئیس جمهور این کشور اجازه دهد به کار خود بازگردد

وی افزود که هفته پیش با رئیس جمهور نیجر گفتگو کردم، او در حصر خانگی بود اما در سلامت به سر می برد و به نظر نمی رسید استرس داشته باشد.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مرداد ماه جاری، با بازداشت محمد بازوم رئیس جمهور این کشور در داخل کاخ ریاست جمهوری و سپس برکناری او، بر دوره جدید سیاست ورزی در این کشور و نخستین تجربه انتقال مسالمت آمیز قدرت در این کشور استعمارزده، هنوز آغاز نشده، نقطه پایان گذاشتند.

پس از کودتای نظامی در نیجر و دستگیری «محمد بازوم» رئیس جمهور این کشور، وزارت خارجه فرانسه امروز اعلام کرد که به زودی شهروندان خود را از نیجر تخلیه می‌کند.

پاریس به عنوان قدرت استعماری سابق نیجر، کودتای گارد ریاست جمهوری در این کشور را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی فوری محمد بازوم نیجر شد.


 
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.