متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، یک هفته پس از برکناری چین گانگ از سمت خود، آمریکا از وانگ یی وزیر خارجه تازه منصوب شده چین برای سفر به این کشور دعوت کرده است.

آمریکا وزیر خارجه جدید چین را برای سفر به واشنگتن  دعوت کرد

به گزارش قدس آنلاینبه نقل از ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن تایید کرد که آمریکا ابتدا گانگ را برای سفر به واشنگتن دعوت کرده بود و پس از برکناری او از وانگ یی را دعوت کرده است.

زمانی که از میلر پرسیده شد که آیا وانگ یی این دعوت را پذیرفته است، وی پاسخ داد که دولت چین باید به این سوال پاسخ دهد.

میلر در عین حال خاطرنشان کرد که آمریکا انتظار دارد این سفر انجام شود، اگر چه تاریخی برای آن مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا ادامه داد که دعوت از وانگ یی روز دوشنبه طی دیداری میان دانیل کریتنبرینک، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا و یانگ تائو، مدیر کل وزارت امور آمریکای شمالی و اقیانوسیه انجام شده است.


سرانجام در پی غیبت یک ماه اخیر "چین گانگ" وزیر خارجه چین در محافل دیپلماتیک و سیاسی که سوالات زیادی برای رسانه ها و افکار عمومی جهان ایجاد کرده بود، رسانه های این کشور اعلام کردند که "چین گانگ" از سمت خود برکنار و "وانگ یی" وزیر امور خارجه سابق این کشور ، بار دیگر این به سمت منصوب شده است.

رسانه های چین سوم مرداد ماه اعلام کردند کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین امروز برای بررسی پیش نویس الحاقیه قانون کیفری و اتخاذ تصمیمی در زمینه عزل و نصب مقامات رسمی تشکیل جلسه داد و در این جلسه، آقای چین گانگ رسما از سمت خود به عنوان وزیر امور خارجه عزل، و وانگ یی وزیر امور خارجه سابق چین بار دیگر در این سمت منصوب شد.

خبرگزاری رسمی چین "شینهوا" با اعلام این خبر، به دلیل مشخصی برای عزل چین گانگ اشاره نکرد اما گزارش داد که جلسه ای که امروز منجر به عزل وی شد، با محوریت "بهبود روند اجرای سیاست ها و اصول کمیته مرکزی حزب در زمینه مبارزه با فساد ، مبارزه با رشوه و برخورد با فساد در بخش های خصوصی" برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.