معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار کرد: دوران سربازی بهترین فرصت برای آموزش مهارت‌های زندگی و افزایش مسئولیت‌پذیری جوانان نسبت به جمعیت و خانواده است.

افزایش مسئولیت‌پذیری جوانان نسبت به خانواده در دوران سربازی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر انسیه خزعلی در دیدار با جمعی از فرماندهان ستادکل نیروهای مسلح که صبح دیروز در محل این معاونت انجام شد اظهار کرد: دوران سربازی یکی از بهترین فرصت های طلایی است که می توان از این فرصت، جهت آموزش مهارت‌های زندگی و افزایش مسئولیت پذیری جوانان نسبت به جمعیت و خانواده استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی امروز جوانان مساله تجرد است که اگر از آن غفلت شود جامعه با معضل تجرد قطعی روبرو خواهد شد، افزود: لازم است مسئولیت پذیری آقایان برای تشکیل زندگی و مهم تر از آن حفظ زندگی مشترک افزایش یابد تا شاهد آسیب هایی مثل طلاق و کاهش جمعیت نباشیم.

خزعلی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش جمعیت کشور، ضرورت دارد علاوه بر برنامه ریزی های کلان جهت حمایت های مادی چون تامین مسکن، مساله آموزش جدی گرفته شود و آقایان وخانم ها آموزش های لازم را در رابطه با مهارتهای ارتباطی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی کسب کنند که در این میان، افزایش مسئولیت پذیری ضرورت مهمی برای آقایان است که می تواند به‌ویژه در ماههای پایانی سربازی انجام بگیرد و بدیهی است هرچه تعداد سربازانی که تحت پوشش این خدمات قرار بگیرند، بیشتر شود به نفع جامعه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده،  در این نشست موافقت شد همکاری‌هایی بین ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت زنان جهت آموزش مجازی و حضوری به عمل آید. این آموزش‌ها از شهریور ماه با برگزاری دوره‌های تربیت استاد مهارت‌های خانواده و سبک زندگی تحت نظر معاونت زنان شروع می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.