محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش درباره برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری هنرمند پیشکسوت رادیو و دوبله گفت: صبح فردا این مراسم برگزار خواهد شد.

پیکر حمید منوچهری، فردا با حضور اهالی فرهنگ‌وهنر تشییع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حمید منوچهری از پیشکسوتان رادیو و دوبله  که اخیراً به دلیل عارضه ریوی در یکی از بیمارستان‌ها بستری شده بود در سن ۸۲ سالگی بامداد امروز  دار فانی را وداع گفت و صدایش برای همیشه خاموش شد.

محسن سوهانی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی و مدیر رادیونمایش در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم از جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت خبر داد. 

او گفت: مراسم تشییع پیکر استاد حمید منوچهری از ساعت ۹ صبح فردا (روز جمعه ۱۳ مردادماه) از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح با حضور جمعی از دوستداران ایشان و اهالی فرهنگ و هنر در محل ارگ تاریخی رادیو واقع در ۱۵ خرداد برگزار خواهد شد. 

سوهانی همچنین به مراسم ترحیم این هنرمند پیشکسوت اشاره کرد و افزود: مراسم ترحیم استاد منوچهری روز یکشنبه ۱۵ مردادماه از ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد. 

منوچهری از ۱۶ سالگی با نمایش‌های رادیویی در عرصه هنر وارد شد و به دلیل استعداد خوبی که داشت تنها یک سال بعد به واسطه معرفی و کمک‌های هوشنگ کاظمی کار در حرفه دوبله را آغاز کرد. او در سال ۱۳۴۲ با کمک نصرت الله محتشم به رادیو ایران آمد و در سال ۱۳۵۱ کارگردانی برنامه کودک رادیو را بر عهده گرفت، منوچهری تا سال ۱۳۵۷ چندین برنامه دیگر را کارگردانی کرد.

او علاوه بر گویندگی در فیلم‌های سینمایی همچون "مشت و تفنگ شکسته"، "شیطان صفتان"، "ماموریت"، "چهره دوم سقوط"، "جغدها" و مجموعه‌های تلویزیونی "یکی از این روزها"، "داستان یک زندگی" و "معمای شاه" به عنوان بازیگر ایفای نقش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.