مدیر عامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از جست‌وجو و انتقال ۳ محیط‌بان منابع طبیعی در آتش‌سوزی گسترده جنگل و مراتع کوه نارک و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی خبر داد.

امدادگران هلال‌احمر ناجی محیط‌بانان زخمی‌شدند

به گزارش قدس آنلاین، روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه آتش به جان جنگل و مراتع کوه نارک در گچساران افتاد. خشکی درختان و وزش باد شدید منطقه آتش‌سوزی را گسترده کرد. نیروهای منابع طبیعی و آتش‌نشانی با همکاری مردم مشغول اطفا حریق بودند که متأسفانه ۳ نفر از آن‌ها مصدوم شدند.

به گفته کاظم فلاحی دوست مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد تیم امداد و نجات این جمعیت با اعلام خبر مصدومیت ۳ نفر به منطقه اعزام شد.

وی توضیح داد: ۲ نفر از مصدومان دچار سوختگی دست و پا شده بودند و یک نفر هم دچار تنگی نفس بود که نجاتگران هلال احمر پس از انجام کمک‌های اولیه آن‌ها را به منطقه امن منتقل و تحویل اورژانس دادند.

گفتنی است عصر امروز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایرنا از مهار کامل و خاموش شدن آتش در این منطقه پس از ۷۲ ساعت عملیات اطفا حریق خبر داد.

بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.