فرمانده سپاه شهرستان بردسکن گفت:بیش از ۳ هزار بیمار به صورت رایگان از خدمات پزشکی بیمارستان صحرایی شهدای انابد در شهرستان بردسکن بهره‌مند شدند.

۳ هزار بیمار خدمات پزشکی رایگان در بیمارستان صحرایی بردسکن دریافت کردند

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ علیرضا جنیدیردر بازدید از روند ارائه خدمات پزشکی به مراجعه کنندگان بیمارستان صحرایی شهدای انابد عنوان کرد: در طول سه روز برپایی این بیمارستان صحرایی ( ۱۱، ۱۲ و ۱۳ مردادماه)،  بیش از ۲۰۰ نفر روز از گروه‌های جهادی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۳ ، خدمات درمانی و پشتیبانی ارائه دادند .

افزود: ۵۰ پزشک جهادگر فوق تخصص، متخصص و عمومی از بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی و شبکه بهداشت درمان شهرستان بردسکن، در بیش از ۲۰ رشته به ارائه خدمات پزشکی پرداختند. 

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد بیماران از خدمات پزشکی ارتوپدی، چشم پزشکی و دندانپزشکی بهره‌مند شدند، افزود: متوسط سن بیشتر بیماران مراجعه کننده به این بیمارستان صحرایی، بین ۲۰ تا ۴۰ سال بود. 

فرمانده سپاه شهرستان بردسکن افزود: هزینه انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی به بیش از سه هزار نفر از بیماران کم برخوردار، بیش از یک و نیم میلیارد تومان است که تمامی این خدمات به صورت رایگان ارائه شد.

سرهنگ جنیدی با قدردانی از مجمع خیرین سلامت شهرستان بردسکن گفت: همچنین برای بیش از هزار نفر از بیماران کم بضاعت و معسر که به لحاظ تامین هزینه‌های دارویی مشکل داشتند، مجمع خیرین سلامت ۵۰ درصد هزینه‌های آنها به مبلغ بیش از ۲۰ میلیون تومان را پرداخت کرد. 

به گفته وی، با هماهنگی شبکه بهداشت درمان شهرستان بردسکن، داروخانه‌های شهرستان حق فنی نسخه‌های بیماران مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی را هم اخذ نکردند.

فرمانده سپاه شهرستان بردسکن هدف اصلی برپایی بیمارستان صحرایی را کمک به قشر کم درآمد شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و ایجاد روحیه امید آفرینی اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، همه بیمارانی که دارای فرم ارجاع بودند از ویزیت پزشکی برخوردار شدند و کسانی که به دلایلی موفق نشدند ویزیت شوند با شبکه بهداشت و درمان شهرستان هماهنگی شده است که به صورت رایگان، با استفاده از ظرفیت  پزشکان متخصص و عمومی شهرستان، طی هفته جاری ویزیت شوند.

در مراسم اختتامیه بیمارستان صحرایی از پزشکان جهادگر در این برنامه سه روزه با حضور مسئولان شهرستان بردسکن، تجلیل به عمل آمد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.