شرکت اماراتی ادنوک فعال در زمینه انرژی گزارش داد که موفق شده ۳۰ درصد از سهام میدان گازی «آبشرون» جمهوری آذربایجان را بخرد.

۳۰ درصد سهم میدان گازی «آبشرون» آذربایجان به اماراتی‌ها رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این اقدام با هدف حضور پررنگ‌تر ادنوک در بازارهای جهانی گاز، صورت گرفته است.

ادنوک در بیانیه ای اعلام کرد: این قرارداد که جزئیات مالی آن اعلام نشده، منوط به تایید مقامات نظارتی مربوطه است.

پس از تکمیل این قرارداد، شرکت ادنوک امارات ۳۰ درصد و شرکت های سوکار (شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان) و توتال (شرکت نفت فرانسوی) نیز هر کدام ۳۵ درصد از سهام میدان گازی آبشرون در اختیار خواهند داشت.

در ادامه بیانیه شرکت ادنوک امارات آمده که این قرارداد به این شرکت این امکان را می دهد تا حضور خود را در منطقه ای تحکیم بخشد، منطقه‌ای که دارای منابع طبیعی فراوان و پتانسیل رشد امیدبخش است.

این شرکت گفته که این مسأله راه را برای دسترسی آن به بازارهای بین المللی گاز در اروپا و آسیای مرکزی که به گفته این شرکت شاهد رشد مستمر است، هموار خواهد کرد.

«مصبح الکعبی» مدیر اجرایی شرکت ادنوک گفت: ما اطمینان داریم که مشارکت راهبردی با سوکار و توتال در تحقق بهره گیری از منابع منطقه دریای خزر برای دهه های آینده سهم به سزایی خواهد داشت.

الخلیج آنلاین گزارش داد: امارات و جمهوری آذربایجان در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری و انرژی، پایداری و سایر بخش ها دارای روابط خوبی هستند.

امارات همچنین شریک تجاری اصلی جمهوری آذربایجان است. حجم مبادلات تجاری غیرنفتی دو کشور در سال ۲۰۲۱ حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون درهم (حدود ۶۵۴میلیون دلار) بود که نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۶۰۰ میلیون درهم (۱۶۳ میلیون دلار) افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.