معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۱۴۰ موکب استان برای اربعین امسال ثبت کرده اند.

ثبت نام ۱۴۰ موکب استان بوشهر برای اربعین

به گزارش قدس آنلاین، اکبر پورات صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون سه جلسه ستاد و یک جلسه فرعی ستاد هماهنگی اربعین در استان بوشهر برگزار شده است، اظهار داشت: در همین راستا تصمیمات مبتنی بر مصوبات ستاد مرکزی صورت گرفته و کمیته‌های زیر مجموعه ستاد استان بر مبنای تعریف وظایف هر کدام از کمیته‌ها فعال شده که کمیته مشارکت‌های مردمی نقش اثرگذاری در جذب زائرین امسال ایفا می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: شناسایی و ثبت نام موکب ها با جدیت در حال انجام بوده که تاکنون بیش از ۱۴۰ موکب در سامانه ثبت شده که از این تعداد بیش از ۱۵ موکب ویژه بانوان که با حضور بانوان مدیریت می‌شود و تعداد ۲ موکب مربوط به اتباع بیگانه به ثبت رسیده است.

وی افزود: تأمین واحدهای پشتیبانی و آماده باش نیروهای امدادی، اورژانس و هلال احمر از استان تا مرز شلمچه و استقرار در استان هدف و پیگیری تأمین وسایل حمل نقل و اتوبوس از جمله اقدامات انجام شده است.

پورات گفت: سامانه سماح مرتبط به ثبت نام زائرین اعزام به کربلای معلی از روز سه شنبه هفته گذشته فعال شده و تا روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

ثبت نام ۶۲۰۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: همه مردم استان بوشهر چه به صورت گروهی و یا انفرادی قادر به ثبت نام از طریق این سامانه هستند و تا پایان روز جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ تعداد ۶ هزار ۲۰۶ نفر موفق به ثبت نام شده‌اند.

پورات خاطرنشان کرد: کسانی می‌توانند در سامانه سماح ثبت نام خود را نهایی کنند که تمام اطلاعات لازم را تکمیل کرده باشند و مردم اگر به صورت گروهی ثبت نام کنند، برای حرکت و زیارت و یا در دسترس بودن خیلی راحت‌تر خواهند بود امام چنانچه به صورت انفرادی هم ثبت نام کنند بارکدی به آنان اختصاص داده می‌شود که تمام اطلاعات حاوی بار و مشخصات آنها قابل پیگیری و رصد خواهد بود.

وی اذعان کرد: همچنین جلسات آموزشی بهداشتی، نحوه ثبت نام، نحوه حرکت، نحوه چگونگی نگهداری از بار و امکانات و چگونگی الصاق بارکد که بر روی بار نصب می‌شود به افراد زائر آموزش داده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.