مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح فاضلاب شادگان، اولین طرح فاضلاب استان است که تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.

 طرح فاضلاب شادگان چه زمانی تکمیل می‌شود؟

به گزارش قدس انلاین، محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۱۴ مردادماه در آیین انعقاد قرارداد شرکت آبفا خوزستان و بانک سپه که به منظور تکمیل طرح فاضلاب شهر شادگان انجام شد، اظهار کرد: طرح فاضلاب شادگان با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان و با مشارکت بانک سپه تکمیل خواهد شد.

 وی افزود: وزارت نیرو، آبفا کشور، استاندار خوزستان و نماینده شهرستان شادگان تلاش‌های بسیاری کردند تا این تسهیلات به نتیجه برسد و امروز شاهد عقد قرارداد برای جذب این تسهیلات به منظور تکمیل پروژه فاضلاب شادگان باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: دولت سیزدهم از ابتدای استقرار تاکنون مصوبات مختلفی برای حل مشکلات آب و فاضلاب در خوزستان داشته و در این زمینه اختیارات خوبی به شرکت آبفا خوزستان داده شده است تا بتواند از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات آب و فاضلاب استان استفاده کند.

کرمی نژاد عنوان کرد: یکی از این ظرفیت‌ها بحث تسهیلات ماده ۵۶ یا فاینانس داخلی است که خوشبختانه در این زمینه استان خوزستان در کشور رتبه اول را دارد و قرارداد امروز سومین قراردادی است که در بحث جذب تسهیلات ماده ۵۶ در آبفای استان منعقد شده است.

وی افزود: پیشرفت پروژه طرح فاضلاب شادگان بیش از ۹۰ درصد است و با اعتباری که در این زمینه جذب خواهد شد این طرح باید به طور کامل تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در این طرح بیش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه و همچنین ۱۵ ایستگاه پمپاژ، اجرایی و احداث شده است. همچنین یک تصفیه‌خانه فاضلاب تکمیل و وارد مدار شده است که پساب آن به شرکت فولاد شادگان برای انجام پروژه‌های بازچرخانی اختصاص می‌یابد.

کرمی نژاد با بیان اینکه طرح فاضلاب شادگان اولین طرح فاضلاب استان خوزستان است که در پایان سال آینده تکمیل می‌شود، عنوان کرد: اکنون باید حدود ۶۰ کیلومتر شبکه و ۳ ایستگاه پمپاژ احداث شود و همچنین ۱۵ ایستگاه پمپاژ نیز باید بازسازی شود تا طرح فاضلاب شادگان به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی تکمیل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.