سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که واشنگتن در تلاش برای منحرف کردن توجهات از گناهان خودش، مسکو را به عدم تحقق الزامات ذیل کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی متهم می‌کند.

آمریکا برای منحرف کردن توجهات از گناهانش، دیگران را بدنام می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا تاکید دارد که واشنگتن با هدف منحرف کردن اذهان و توجهات از گناهانش، انواع اتهامات از جمله عدم تحقق الزامات کنوانسیون تسلیحات شیمیایی را به مسکو وارد می‌کند.

آنتونوف در واکنش به اظهارات بونی جنکینز، معاون وزیر خارجه آمریکا مبنی بر عدم پیروی روسیه از کنوانسیون تسلیحات شیمیایی، در کانال تلگرامی سفارت روسیه نوشت: این تاکتیک محبوب آمریکایی‌هاست که برای منحرف کردن توجهات از گناهان‌شان، دیگران را بدنام می‌کنند.

وی تاکید کرد: روسیه در سال ۲۰۱۷ زرادخانه سلاح‌های شیمیایی خود را از بین برد. هم در واشنگتن و حتی بیشتر از آن، در وزارت خارجه آمریکا همه به‌خوبی از این مساله آگاهند.

دیپلمات ارشد روس تصریح کرد: دولت آمریکا سالهاست که همواره با وعده از بین بردن عوامل و تسلیحات شیمیایی گوش جامعه جهانی را پر کرده است اما برای تحقق این هدف، هیچ عجله‌ای ندارد و از جمله «از بین بردن این مهمات در ایمن‌ترین حالت ممکن» به عنوان یک بهانه استفاده کرده است.

وی تاکید کرد: در نتیجه، غیرنظامی‌سازی شیمیایی با تاخیر قابل‌توجهی اتفاق افتاد؛ در واقع از بین بردن ۱۰ درصد تسلیحات باقیمانده، بیش از ۱۰ سال برای آمریکا طول کشید! در صورتی که نمایندگان وزارت خارجه درباره تبعیت روسیه از کنوانسیون، سوال و ابهامی دارند، به اسناد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) مراجعه کنند که مؤید خلع سلاح شیمیایی کامل روسیه است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.