۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 902422

در پی حادثه برخورد یک قایق مسافربری با مانعی سنگی در منطقه مرکزی مونشی گنج بنگلادش، اجساد حداقل هشت قربانی شامل کودکان و زنان پیدا شده است.

۸ کشته بر اثر غرق شدن قایق در بنگلادش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد عبدالملک، افسر ایستگاه خدمات آتش نشانی لوهاجونگ بنگلادش خبر داد: «ما صبح یکشنبه عملیات نجات برای جست و جوی ۵ مسافر که توسط مردم محلی و خانواده های آنها اعلام مفقودی شده اند، از سر گرفتیم.»

وی گفت تیم های جستجو تاکنون همه اجساد را بیرون آورده و ۳۴ تن دیگر را نجات داده اند. نیروی دریایی بنگلادش نیز در این عملیات نجات مشارکت دارد.

یک قایق موتوری حامل ۴۶ مسافر اواخر روز شنبه در بخشی از رودخانه خروشان پادما در نزدیکی شهر تونگیباری بنگلادش غرق شد. به گفته مقامات، مسافران در حال بازگشت از یک سفر تفریحی بودند.

بنا به اعلام عبدالملک، دو زن و چهار کودک پسر در زمره جان باختگان هستند.

به گفته پلیس و مقامات منطقه مونشیگانج، یک هیئت تحقیقاتی پنج نفره برای بررسی این حادثه تشکیل شده است.

بنگلادش با بیش از ۵۰۰ رودخانه احاطه شده است. بلایای طبیعی مانند طوفان و مه در فصل زمستان، عدم آمادگی شناورها، رانندگان غیر ماهر و ازدحام بیش از حد از عوامل ایجاد تصادفات بیش از حد در این کشور آسیای جنوبی هستند

بر اساس سوابق اداره کشتیرانی بنگلادش، بیش از ۵۵۰ کشتی مسافربری بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۰ واژگون شده و افزون بر ۳۶۰۰ نفر کشته و نزدیک به ۵۰۰ نفر مفقود شده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.