رئیس حوزه قضایی بخش ساردوئیه جیرفت از احضار تعدادی از مسوولان محلی به دستگاه قضایی در رابطه با قطع درخت کهنسال در منطقه گردشگری دلفارد جیرفت خبر داد.

احضار چند مسوول محلی به دستگاه قضائی در پی قطع درخت کهنسال در جیرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، احمدرضا عظیم‌نسب اظهار داشت: پس از کسب گزارشی مبنی بر قطع یک درخت کهنسال با قدمت بیش از ۲۰۰ ساله در منطقه گردشگری دلفارد جیرفت بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است، افزود: دستگاه قضائی بدون اغماض با عاملان تخریب منابع طبیعی و محیط زیست خصوصا موضوع پرونده فوق برخورد خواهد کرد.

این مقام قضائی با اشاره به بحث ضابطه‌مند بودن قطع حتی یک درخت، بیان داشت: حق بر محیط زیست سالم از جمله حقوق بشری است که در اسناد بین‌المللی از جمله میثاق بین‌المللی حقوق مدنی سیاسی و مواد ۱۱ و۱۲ میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و اهمیت آن قابل استنباط است و در همین رابطه قطع درختان بنا بر هر ضرورتی تنها در قالب طرح در کمیسیون خاص ماده هفت قانون حفظ و گسترش فضای سبز ممکن خواهد بود، بنابراین قطع بدون ضابطه از سوی هر شخص حقوقی یا شخص حقیقی مصداق تخریب محیط زیست بوده و جرم است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.