معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرد، گفت:‌ برنامه ریزی کرده ایم که سال آینده در تولید گندم کشور به خودکفایی کامل برسیم.

خرید تضمینی گندم از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس علیرضا مهاجر گفت: تاکنون خرید تضمینی گندم کشور از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرده و این خبر بسیار خوبی برای تولید کنندگان بخش کشاورزی است.

معاون امور زراعت جهاد کشاورزی تاکید کرد که افزایش خرید تضمینی گندم در کشور به دلیل تعیین مناسب قیمت خرید تضمینی و اعلام به موقع آن به کشاورزان است که انگیزه تولید را در آنها بیشتر کرد.

مهاجر افزود:‌ علاوه بر آن، تعیین به موقع نهاده های کشاورزی و اعلام تکنیک‌های کاربردی تولید به کشاورزان از دیگر عواملی بود که به افزایش تولید گندم در سال جاری کمک کرد.

مهاجر تصریح کرد: که تمام برنامه های ما برای رسیدن به خود کفایی کامل و دائمی گندم در کشور است که امیدواریم این مهم سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ محقق شود.

وی افزایش بهره‌وری تولید و نیز جهش تولید گندم در دیمزارها را از برنامه های اصلی عنوان کرد که می تواند خودکفایی گندم در سال آینده را تضمین کند.

به گزارش فارس، با خرید تضمینی بیش از ۹ میلیون تن گندم در کشور که هنوز پرونده خرید بسته نشده و ادامه دارد، فاصله با خودکفایی بسیار کمتر شده و امسال کمترین واردات گندم را خواهیم داشت.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.